Skip to main content

پیش از مشاهده دوره اتوکد الکتریکال طهاکو چه چیزهایی باید بدانید؟

What you should know before watching this course

در این آموزه ویدئویی دانش پژوهان با پیش نیازهای دوره حال حاضر آشنا می شوند و فرا می گیرند قبل از شروع بکار چه اصولی را رعایت کنند تا نهایت استفاده از دوره حاضر را ببرند.

لینک کمکی ( official link ) – پیشنیازهایی که قبل از شروع باید بدانید (آموزش جامع اتوکد الکتریکال AutoCAD Electrical) درس 2

پیشنیازهای دوره اتوکد الکتریکال طهاکو کدامند؟

آیا میدانید چه پیش زمینه ای برای شروع به کار با نرم افزارِ اتوکد الکتریکال، آن هم آخرین نسخه این نرم افزار، قبل از شروعِ این دوره آموزشی وجود دارد و باید از آن اطلاع داشته باشین؟
با طهاکو همراه باشید تا از این موضوع مطلع شوید:
پیشنیاز اول: شما باید آخرین نسخه نرم افزار اتوکد الکتریکال را تهیه و سپس نصب و فعال سازی کرده باشید تا بتونید با ویدیوها و تمرینهایی که در دوره حاضر و یا هر دوره جامع دیگری ارائه می شود همراه شوید.
پیشنیاز دوم: اینکه یکسری فایل های تمرینی تهیه کنید تا با سازوکار پایگاه داده ای نرم افزار آشنایی پیدا کیند. بهمراه دوره آموزش جامع اتوکد الکتریکال طهاکو یکسری فایل های تمرینی هست؛ البته ما در مورد تمرینها، پروژه ها و درواقع در مورده فایل های تمرینی، در ویدیوی مقدماتی بعدی بیشتر صحبت میکنیم.
دقت به تفاوت بین اتوکد معمولی و اتوکد الکتریکال:
چیزی که نیاز هست در اینجا به آن اشاره شود این هست که: اتودسک یک خانواده ای از نرم افزارها دارد که یکی از اعضای این خانواده همان اتوکد معمولی هست که ممکن هسا شما آنرا دیده باشید و نرم افزار اتوکد با اتوکد الکتریکال خیلی فرق دارد. شما ممکن هست، اگه تا الان نمیدانستید بعدا به این نکته پی ببرید که اتوکد الکتریکال در فرآیند طراحی مدارهای فرمان و قدرت و PLC خیلی خیلی متفاوت و کارآمد تر از  اتوکده معمولی ای باشد که شاید اینترفیس و رابط کاربری آنرا دیده باشید.
اتوکد الکتریکال یک نرم افزار پایگاه داده ای:
در این نرم افزار دیتابیسی تعریف شده که تمام طرح ها و نقشه های موجود در اتوکد الکتریکال را به هم مرتبط میکند. البته بد نیست بدانید در طی این دوره شما با طرز کارِ این دیتابیس آشنا خواهید شد. مهمتر اینکه حتماً نرم افزار اتوکد الکتریکال را در حین یادگیری نصب کنید و نه اینکه اقدام به نصب نرم افزاره اتوکده معمولی نمایید، حتماً مطمئن بشوید که شما در طول این دوره قادر باشین که با ترسیمهای مناسب و پایگاههای داده ای که در فایل های تمرینی ای که در ویدیوی بعدی توضیح بیشتری در مورد آنها میدهیم، کار کنید.
پس تا اینجا دو تا پیشنیازی که ما در مورد آن صحبت کردم یکی نصب سورس اصلی یه آخرین ریلیز از نرم افزار اتوکد الکتریکال هست و دیگری هم تهیه فایل های تمرینی طهاکو برای دوره آموزش جامع اتوکد الکتریکال بود.
باز هم یادآوری می کنیم: بهترِ فراموشتون نکنید، که اتوکد الکتریکال با اتوکدهای معمولِ دیگر از خانواده بزرگِ اتودسک،، تفاوت بسیار دارد. بنابراین اگه شما اطلاعاتی در مورد اتوکد دارید، مطمئناً نسبت به دیگران بسیار عالی تر و فوق العاده تر عمل خواهید کرد، چون این موضوع نشان دهنده این است که قبلا از رابطِ اتوکد استفاده کرده اید و با روند کار و شمای کلی اتوکد آشنایی دارید. اما طرز کار اتوکد الکتریکال کاملاً متفاوت هست و کاربری ها و بهره برداری هایی که در اتوکد الکتریکال می توان انجام داد را در اتوکد معمولی نمی توان عملی نمود و همچنین بالعکس این موضوع هم برقرار است.
پس بدونِ شک بعضی کارها را تنها می شود با اتوکد الکتریکال و برخی دیگر از کارها را تنها می شود با اتوکد معمولی انجام داد. پس لازم هست بدانید که شما در دوره آموزشی اتوکد الکتریکال قرار گرفته اید نه دوره آموزش اتوکد معمولی.
بهرحال در ایندکس ویدئویِ بعدی ما نحوه استفاده از فایلهایِ تمرینی، که در حینِ همراهی تون با ویدئوهای این دوره آموزشی، با آنها در اتوکد الکتریکال سروکار خواهید داشت، را به شما خواهیم آموخت.

نظرات (10)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره ها
درس ها
طهاکو من
0