Skip to main content

نحوه استفاده از فایل های تمرینی دوره اتوکد مکانیکال طهاکو

Using the exercise files

دوره اتوکد مکانیکال حاضر بصورت پروژه محور، همراه با یکسری فایل های پروژه، در واقع بعنوان فایل مرجع قابل اعتماد، جهت تمرین دانش پژوهان ارائه شده است. در همین راستا، کاربران در ویدئوی آموزشی حاضر با نحوه بکارگیری و استفاده از بهترین نسخه نرم افزار اتوکد مکانیکال، جهت بهره برداری و بکارگیری فایل های تمرینی حاضر آشنا می شوند.

لینک کمکی ( official link ) – مروری بر نحوه بکارگیری فایل های پروژه دوره (آموزش جامع اتوکد مکانیکال AutoCAD Mechanical) درس 3

شروع طراحی با پروژه های اتوکد مکانیکال طهاکو

وقتی که همراهِ ما هستین و دارین روی این دوره آموزشی کار می کنید، فایل هایی هستن که می تونید اونها رو از صفحه مربوط به این دوره از وب سایت؛ یا سورس پکیج آموزشی دوره اتوکد مکانیکال طهاکو دانلود و تهیه کنید تا هنگام دیدن ویدئوها أزشون استفاده کنید. یکی از این فایل ها که الان باز هست رو می تونید توی تصویر ببینید که فایلی با نام ROBOT001.dwg هست.

فایل باز شده در محیط نرم افزار اتوکد مکانیکال
فایل باز شده در محیط نرم افزار اتوکد مکانیکال

اسمش رو می تونید بالای صفحه در قسمت title bar ببینید و همچنین در بخشی سمت چپ نرم افزار اتوکد مکانیکال یعنی در بخشی که نامش Mechanical Browser هست هم می تونید نام این فایل رو بخوبی ببینید.

من در حین این دوره بطور صریح و حتی از طریق یک پاپ آپ راهنما، شما رو راهنمایی می کنم که هنگام دیدن هر ویدئو از چه فایلی استفاده کنین؛ و مهمتر اینکه باید یادتون باشه که داریم از آخرین نسخه حاله حاضره اتوکد مکانیکال استفاده می کنیم.

ذخیره نقشه های اتوکد مکانیکال

پس همونطور که قبلاً یادآور شدم فایلها لازم هست، فایلهای نقشه اتوکد مکانیکال متناسب با همین نسخه در حاله کار باشن. پس برای مثال اگه بخام این فایل رو ذخیره کنم؛ روی منوی Application کلیک می کنم

منوی Application اتوکد مکانیکال
منوی Application اتوکد مکانیکال

و همونطور که از تصویر فوق مشخص هست، پیش میرم به قسمت Save As، و با انتخاب Drawing، فرمت DWG رو انتخاب می کنم.

و متوجه می شیم که نرم افزار میخاد بصورت فایل نقشه متناسب با آخرین ورژن حاله حاضر، و البته با فرمت DWG، ترسیم رو ذخیره کنه.

پنجره save draeing as اتوکد مکانیکال
پنجره save draeing as اتوکد مکانیکال

این یعنی من هنگام تهیه این دوره فایل های تمرینی رو با آخرین نسخه ذخیره کردم و شما برای کار با اونها نیازمند نصب آخرین نسخه این نرم افزار هستید. در کل شما باید از فایل های نقشه و طراحی متناسب با آخرین نسخه حال حاضر فرمته DWG من و یا حتی نسخه های بالاتر نسبت به نسخه حال حاضر من که همراه با این دوره یه اتوکد مکانیکال ارائه می کنیم استفاده کنید.

 با رعایت این مهم وقتی که بخاین أزشون بهره برداری کنین، مشکلی براتون پیش نمیاد و همه چیز درست پیش میره و بازم یادآور میشم که در لحظاتی از هر ویدئوی این دوره آموزشی، من راهنمایی تون خواهم کرد که هنگام کار و تمرین از کدوم فایل ها استفاده کنید و حتی بهتون یادآور میشم که چه زمانی أزشون استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره ها
درس ها
طهاکو من
0