Skip to main content

نحوه استفاده از فایل های پروژه دوره جامع اتوکد الکتریکال بعنوان مرجع تمرینی

Using the exercise files

مدرس دوره حاضر در این آموزه ویدئویی نحوه بکارگیری و استفاده از فایل های پروژه اتوکد الکتریکال و تمرینی را شرح می دهد تا دانش پژوهان علاوه بر آشنایی با این فایل ها بتوانند بعنوان یک فایل تمرینی از این پروژه ها استفاده نمایند.

لینک کمکی ( official link ) – آموزش نحوه بکارگیری فایل های پروژه دوره (آموزش جامع اتوکد الکتریکال AutoCAD Electrical) درس 3

بهره برداری از پروژه های دوره اتوکد الکتریکال طهاکو

همانطور که در ویدئو مقدماتیِ جلسه قبل اشاره کردیم، استفاده از آخرین نسخه اتوکد الکتریکال یا دیگر نسخه های آن کاملاً با اتوکدهای معمولی متفاوت هست.
این را گفتیم تا یادآور شویم که فایل های تمرینی اتوکد الکتریکال قرار نیست در نرم افزارهای معمولی تر بکار گرفته شوند.

زمانی که شما از فایل های پروژه این دوره استفاده می کنید با گروهی از فایلهای اتوکد الکتریکالی، البته با فرمت دات dwg بر گرفته از کلماتِ drawing files بمعنیِ فایل های ترسیمی و همچنین فایلهایی با فرمته دات wdp برخورد خواهید کرد.
چیزی که در تصویر زیر می بینید نمایشی از یکی از همین فایل های پروژه اتوکد الکتریکالمان هست.

Using the exercise files
نحوه استفاده از فایل های پروژه دوره جامع اتوکد الکتریکال

اگر در تصویر فوق به سمت چپ صفحه نمایش دقت کنید، در آنجا یک پالت به اسم project manager می بینید.

اگر به سمتِ راست پالت یاد شده دقت کنید متوجه می شوید که در پروژه WD Demo در زیر پوشه Schematic هستیم و الان هم نقشه Demo02.dwg برای ما بصورت باز در اختیار هست.

یکبار به این نکته دقت کنید و آن هم این مورد که: زمانی که ما در طهاکو در خلال همین دوره آموزشی شما را درگیرِ ویدئویِ خاصی می کنیم حتما نام فایل dwg مورد نیازِ آن آموزش را در قالب یک پاپ آپ راهنما برای شما ذکر میکنیم و همچنین هر جا که لازم باشد نام فایلِ پروژه مورد نیازتان که الان فولدری بنامِ Demo هست و شما آن را با نامِ WD Demo میبینید، را هم به شما خواهیم گفت و شما را از فایل مورد نظر باخبر می کنیم.

ما همینطور باید به شما گوشزد کنیم تا این موضوع ملکه ملکه ذهن شما بشود و در جریان این موضوع قرار بگیرید که: هر بار، برای مشاهده یک آموزش میخواهید آماده بشوید،

یاد بگیرید: اول باید به سراغه پروژه و فایل wdp از فولدرِ پروژهتان بروید و آنرا باز کنید و پس از آن هست که، میتوانید با طرح و ترسیمِ مربوط به فایل wdp، که در اینجا یک فایل با فرمتِ dwg هست، کار کنید.
این فایل wdp پایگاه داده یا باصطلاح دیتابیسِ پروژه تان محسوب میشود که همه ترسیم ها و نقشه هایِ مثلا با فرمتِ dwg اتوکد الکتریکال به آن لینک شده اند.

پس توجه کنید اگر در قسمتِ project manager، شبیه تصویر زیر کمی پایینتر بیایید و در آنجا بر رویِ آیکن Open Project کلیک کنید، میبینید که از پاپ آپ راهنمای آن هم مشخص که میشود یک پروژه جدید باز کرد.

Using the exercise files
آیکن Open Project در اتوکد الکتریکال

همانطور که میبینید میشود با انتخابِ این آیکن کناری آن، یعنی New Project یک پروژه جدید تعریف کرد یا با انتخابِ این آیکن بعدتر یعنی آیکن New Drawing یک ترسیم جدید را در اختیار داشت.
پس همانطور که دیدید می تونیم یک پروژه کامل و تعریف شده را به کمک ابزارهای یاد شده باز و فراخونی کنیم.
پس با دیدن آیکن New Drawing متوجه میشویم که این موضوع بسیار مهمی هست که میشود در یک پروژه مستقل مثل همین پروژه حاضر، یک ترسیم جدید دیگر را هم تنظیم و فراخوانی کرد.
پس به همین خاطر توجه کنید که ما می توانیم لیستِ فایلهایِ مختلفی از نوع dwg را درست در Project Manager مشاهده کنیم. این فایلهایِ dwg همه به فایلِ دیتابیسِ پروژه اتوکد الکتریکالِ با فرمتِ دات wdp لینک شدهاند.

بد نیست به شما یک اطمینان خاطر دیگر هم بدهیم و آن هم اینکه نگران نباشید! در طی دوره ما به شما آموزش خواهیم داد که چه کاری باید انجام بدهید تا بتوانید با یک پروژه اتوکد الکتریکال کار کنید.

و اما نکته مهم که باید درمورد آن آگاهی داشته باشید این موضوع هست که حتماً قبل از باز کردن فایل dwg، آمده باشید و فایل project را باز کرده باشید.

ما در طهاکو در خلال این دوره، شما را برای یادگیری با نحوه استفاده از فایل ها آماده خواهیم کرد اما فعلاً مختصراً یکسری توضیحاتی مقدماتی ازائه کردیم تا بدانید که به چه صورت می شود از فایل های تمرینی موجود در دوره آموزش جامع نرم افزار اتوکد الکتریکال طهاکو استفاده کرد.

نظرات (9)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره ها
درس ها
طهاکو من
0