Skip to main content

پیش نیازهای قبل از شروع دوره جامع آموزش ملزومات توسعه اندروید

What you need to know before starting this course

در این ویدئوی آموزشی دانش پژوهان متوجه می شوند که اندروید چیست و این سیستم عامل در چه دیوایس هایی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با پیشنیازهای این زبان برنامه نویسی آشنا می شوند و فرا می گیرند معماری این زبان چگونه تعریف شده است. دانش پژوهان با دوره های پیشنیاز این آموزش آشنا می شوند و متوجه می شوند برای شروع بکار در اندروید استودیو، به چه نرم افزارها و دستگاه هایی نیاز دارند.

لینک کمکی ( official link ) – مروری بر پیشنیازهای دوره توسعه اندروید (آموزش جامع توسعه اندروید Android App Development) درس 2

اطلاعاتی که قبل از شروع کار با اندروید استودیو می بایستی داشته باشیم

اندروید یک پُشته نرم افزاری کامل هست که شامل سیستم عامل و یک application framework می باشد و به ما امکان ایجاد برنامه هایی را می دهد که بتوانیم اپلیکیشن حاصل را در Google Play store، Amazon Appstore، و دیگر کانال ها توزیع کنیم. وقتی شما برنامه های اندروید را ایجاد می کنید، باید با جاوا و XML برنامه نویسی کنید، و به علاوه اطلاعاتی راجع به این زبان های برنامه نویسی داشته باشید، در این حالت هست که می توانید یک توسعه دهنده اندرویدی مؤثر و توانا واقع شوید.

اندروید یک نسخه سفارشی از جاوا را برای خودش دارد؛ البته با چند ویژگی منحصر بفرد، که سینتکس آن بر اساس جاوا 6 و7 طرح ریزی شده است.
سینتکس این نسخه ی پیشرفته از جاوا مثل کلاس های درونی و ناشناس، مورد استفاده قرار می گیرد. اگر با برنامه نویسی جاوا آشنایی ندارید توصیه می کنیم دوره آموزش جامع جاوا را در سایت طهاکو دات آی آر (thaco.ir) دنبال کنید، و برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ویژگی های جدید و پیشرفته این زبان، آموزش های پیشرفته جاوا را هم در سایت ما دنبال نمایید.

این درس های مجزای خاص جاوا، اغلب ابزارهای نسخه جدید جاوا 7 که در آخرین نسخه از Android SDK پشتیبانی شده را پوشش می دهند. همچنین در اندروید با فایل های XML کار خواهید کرد. شما از XML برای پیکربندی برنامه و برای مدیریت منابع استفاده می کنید.
اگر تا بحال با XML کار نکرده اید، توصیه می کنیم آموزش پایه XML را در سایت طهاکو دنبال کنید چون دید شما را نسبت به اندروید عمیق تر می کند.
همچنین پیشنهاد می شود با آموزش هایی که با موضوع و محتوای ترکیب زبان های برنامه نویسی  XML و JAVA در کنار همدیگر عرضه شده و قابل تهیه هستند هم آشنا شوید.

آموزش توسعه اندروید با اندروید استودیو

ما با اندروید استدیو که یک IDE  یا محیط برنامه نویسی رسمی جهت کنترل دستگاه های الکترونیکی برای توسعه دهندگان اندروید از شرکت گوگل هست کار را شروع می کنیم. یک دوره آموزشی کامل در مورد نحوه کار با این محصول را با عنوان دوره آموزشی توسعه نرم افزار اندروید پیشرو خواهیم داشت. اگه در ذهن شما الان در مورد IDE سؤالی پیش آمد، کافی هست که ادامه ی این آموزش را با دقت دنبال کنید.
نسخه های قدیمی تر IDE، یعنی ابزارهای توسعه اندروید یا ADT plugin برای ایکلیپس، دیگر توسط گوگل پشتیبانی نمی شوند. بنابراین در این دوره ما هیچ اشاره ای به آن نرم افزار نمی کنیم و اگر الان شما شخصی هستید که هنوز دارید با ایکلیپس کار می کنید بدانید که این پلتفرم منسوخ شده است. شما باید برای دنبال کردن آموزش های این دوره چند تا نرم افزار را روی کامپیوتر شخصی خود نصب کنید. اول از همه به Developer Kit یا JDK از اوراکل  نیاز دارید. در اینجا با جاوا 8 کار می کنیم ولی شما می توانید اگر تمایل داشته باشید از جاوا 7 هم استفاده کنید ولی من همیشه سعی می کنم از جدیدترین ورژن های موجود استفاده کنم.
می توانید JDK را از java.oracle.com دانلود کنید، و همینطور باید اندروید استدیو را از پل گوگل دانلود و نصب کنید. تمامی نرم افزار هایی که احتیاج دارید به صورت رایگان و آزاد بدون حتی نیاز به ثبت نام در سایت گسترش دهندگان این نرم افزارها قابل دانلود هستند. من از اندروید استدیو 1.4 استفاده می کنم که بر اساس محصول JetBrain ،IntelliJ IDEA به خصوص ورژن 14.1 کار می کند، و وقتی اندروید استدیو را نصب می کنید باید Android SDK را هم نصب کنید.
در این دوره ما کار را با اندروید 6 یا مارشمالو شروع می کنیم، اندرویدی که اسمش هم ارز هست با API level 23 برای توسعه دهنده ها؛ و همینطور در کار پیش می رویم تا آخرین نسخه موجود از اندروید را با هم تست کنیم. بزودی در این دوره آموزشی با توضیحات مدرسین فرا می گیرید که چگونه لول های API و نسخه های اندروید با هم مچ می شوند.

کامپوننت های دیگری هم نیاز دارید که به زودی در این دوره توضیحات مورد نیاز و مرتبط با آنها را خدمت همراهان طهاکو ارائه می کنیم. لازم به یادآوری است که برای تست برنامه های خود، حداقل به یک دستگاه با آخرین نسخه اندروید موجود نیاز دارید. توصیه می کنیم همواره جهت تست برنامه اندرویدی، یک دستگاه واقعی داشته باشید ترجیحاً یک گوشی تلفن.
ما آموزش هایمان را روی آخرین ورژن اندروید یا مارشمالو به دانش پژوهان عرضه می کنیم، ولی اگر شما یک تلفن با اندورید 4 یا Jelly Bean یا Kit Kat یا اندروید 5 Lollipop دارید هم مشکلی در تست کردن پیش نمی آید. خروجی و اپلیکیشن خیلی از موضوعاتی که در این دوره آموزش می دهیم، روی نسخه های قدیمی تر اندروید هم کار می کنند.

همچنین می توانید برنامه های خود را روی دستگاه های مجازی که مخفف آن AVDs است و بر گرفته از واژه های virtual devices یا همون شبیه ساز های اندروید هست هم تست کنید. شما با آموزه های پیشرو می توانید هر دستگاه مجازی که نیاز دارید را با نسخه های مختلف اندروید جهت صفحه نمایش های با سایز متفاوت ایجاد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره ها
درس ها
طهاکو من
0