Skip to main content

نحوه استفاده از فایل های تمرینی دوره جامع آموزش توسعه اندروید

Using the Android Studio exercise files

در این ویدئوی آموزشی، مدرسین به نحوه استفاده از فایل های پروژه دوره جامع توسعه اندروید اشاره کرده اند و بطور رندم یکی از فایل های پروژه مذکور را باز کرده و به بررسی محتویات آنها پرداخته اند. در نهایت دانش پژوهان با نحوه بکار گیری فایل های موجود در دایرکتوری Solutions و Assets که همراه با فایل های پروژه ارائه شده اند آشنایی پیدا می کنند.

لینک کمکی ( official link ) – طریقه بکارگیری فایل های پروژه دوره (آموزش جامع توسعه اندروید Android App Development) درس 3

پروژه اندروید استودیو

این دوره با فایل های تمرینی که می توانید از آنها برای دنبال کردن آموزش ها استفاده کنید همراه شده است. اگر شما کسی هستید که سطح دسترسی به تمام آموزش های توسعه اندروید طهاکو را دارید، به راحتی می توانید این فایل های پروژه را در قالب یک فایل زیپ از ایندکس اصلی دوره حاضر دانلود کنید. ما فایل های تمرینی را روی دسکتاپی که ضبط فیلم ها از روی آن انجام شده است، کپی کرده ایم، ولی شما می توانید آنها را هرجای دیگری از هارد دیسک خود که تمایل داشتید قرار دهید. این فایل ها فصل به فصل طبقه بندی و تنظیم شده اند. در این فصل ها، می توانید تمرین مربوط به هر ویدیو را پیدا کنید. در این دایرکتوری ها یک زیر دایرکتوری برای یک پروژه اندروید وجود دارد. هر پروژه Android Studio فولدری به نام app و gradl e و فایل هایی مثل build .gradle دارد.

فولدر فایل های پروژه اندروید استودیو
فولدر فایل های پروژه اندروید استودیو

طریقه بکارگیری فایل های پروژه

اگر این فولدر را در سیستم عامل ویندوزی باز کنید، فایل ها و فولدرهایی که با dot شروع شده اند را می بینید؛ ولی روی مک این فولدرها مخفی هستند. برای باز کردن هر کدام از این پروژه ها در اندروید استدیو به صفحه Welcome Screen اندروید استدیو بروید.

صفحه Welcome Screen اندروید استودیو
صفحه Welcome Screen اندروید استودیو

بعد روی Open an existing Android Studio project کلیک کنید. در ویندوز، یک پنجره باز میشه و میتونید با فشار دادن کلیدهای ctrl + d به صورت مستقیم برید روی دایرکتوری desktop. در مک هم یک دیالوگ finder خواهید دید و میتونید با فشردن کلیدهای cmd + d همون کار رو برای رفتن به دسکتاپ انجام بدید.

رفتن به فولدر دسکتاپ از open file or project
رفتن به فولدر دسکتاپ از open file or project

بعد دایرکتوری موردنظرتون رو انتخاب کنید و بعدش باید آیکن پروژه ای رو که در دایرکتوری مد نظرتون قرار داره رو انتخاب کنید سپس شبیه آنچه در تصویر زیر می بینید روی اوکی کلیک کنید تا کل دایرکتوری پروژه مد نظرتون باز بشه.

باز کردن پروژه در اندروید استودیو
باز کردن پروژه در اندروید استودیو

اولین دفعه که یک پروژه در اندروید استدیو باز میکنید، ممکن هست یکم زمان ببره چون اندروید استدیو میخواد کامپوننتهای مورد نیازش رو دانلود کنه. ولی بعد از اولین بار باز شدن یک پروژه این زمان به چند ثانیه بیشتر منتهی نمیشه و پروژه مدنظرتون سریع تر باز میشه. از قسمتی که در تصویر زیر با کرسر روی آن هاور شده با کلیک روی تبی که سمت چپ هستش میتونید برید به پنجره project.

تب project اندروید استودیو
تب project اندروید استودیو

میتونید کرسرتون رو از قسمتی که در تصویر زیر می بینید، ببرید روی آیکونش، که پایین سمت چپ اینترفیس نرم افزار هست و یک لیست pop-up از پنجره های در دسترس رو ببینید.

منوی محیط های نرم افزار اندروید استودیو
منوی محیط های نرم افزار اندروید استودیو

و باید پنجره project رو از اونجا بتونید ببینید. اگر روی گزینه project کلیک کنید، در پنجره project یک دایرکتوری app خواهید دید.

دایرکتوری app در پنجره project
دایرکتوری app در پنجره project

این اشاره داره به چیزهایی به نام ماژول. و در اون زیردایرکتوری هایی مثل manifests، جاوا، و منابع به نام res وجود داره. همچنین یک دایرکتوری به نام Gradle Scripts هم وجود داره. ما جزئیاته هرکدوم از این دایرکتوری ها رو بزودی وقتی در ویدئوهای آتی درباره ساختار پروژه ها توضیح میدیم ، تشریح خواهیم کرد. یکبار که پروژه باز بشه، چند پیام در پایین صفحه نمایش نشون داده میشه.
و وقتی همه اونها استاپ شدن میتونید برنامه رو اجرا کنید. شما به یک دستگاه مجازی یا واقعی نیاز دارید که بر روی نرم افزار توسعه تون تنظیم بشه تا بتونید بعد از اون روی دکمه ران در تولبار کلیک کنید بعدا با این موضوع آشنا میشید که از منوی RUN هم ابزارهایی برای دسترسی و تنظیم دستگاه های مجازی و واقعی دارید. همچنین فایل های تمرین با پروژه های solution همراه هستن. که در دایرکتوری Solutions قرار دارن و این دایرکتوری و ساختار پروژه رو در تصویر زیر خواهید دید. این پروژه ها همون کدهای نهایی هستن که در هر ارائه آموزش داده میشن.

پروژه های solution اندروید استودیو
پروژه های solution اندروید استودیو

در آخر، با توجه به تصویر فوق، متوجه می شوید که یک دایرکتوری Assets هم در فایل های پروژه وجود داره. این دایرکتوری شامل فایل های گرافیکی هستش. و همانطور که از تصویر زیر مشخص هست، یک فایل PNG لوگو هم درش وجود داره که بعداً أزش استفاده خواهیم کرد.

فایل PNG از لوگو پروژه اندروید استودیو
فایل PNG از لوگو پروژه اندروید استودیو

Assets های مناسب اپلیکیشن فروشگاهی

همچنین یک مجموعه از عکس هایی که برای ساخت یک برنامه ساده فروش الکترونیکی استفاده میکنیم هم داریم

مجموعه عکس برای اپلیکیشن فروشگاهی
مجموعه عکس برای اپلیکیشن فروشگاهی

و همینطور در دایرکتوری Assets یک فایل در فولدر Source هم وجود داره، که این فایل، یک فایل PNG اورجینال هستش که در Adobe Fireworks ساختیمش که دارای شفافیت و لایه بندی  دقیقی هست. شما از این فایل در پروسه توسعه برنامه استفاده نمیکنید ولی اگه بخوایید تغییراتی ایجاد کنید باید این فایل رو در دایرکتوری Fireworks اگه به اون نرم افزار دسترسی داشتید باز کنید یا میتونید اونو به برنامه تصویرگر Illustrator وارد کنید.

فایل Adobe Fireworks
فایل Adobe Fireworks

بنابراین اینها فایل های تمرینی دردسترس اند که میتونید در طول دوره أزشون استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره ها
درس ها
طهاکو من
0