Skip to main content

پیش از مشاهده دوره اتوکد مکانیکال چه چیزهایی باید بدانید

What you should know before watching this course

در این ویدئوی آموزشی، تمامی پیشنیازهای شروع آموزش جامع اتوکد مکانیکال طهاکو مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در این ویدئو مروری مختصر بر فرمت های موجود در نقشه های اتوکدمکانیکال شده است تا با این مرور دانش پژوهان برای ورود به دوره آمادگی لازم را کسب نمایند.

لینک کمکی ( official link ) – آشنایی دانش پژوهان با پیشنیازهای دوره حاضر (آموزش جامع اتوکد مکانیکال AutoCAD Mechanical) درس 2

اطلاعات مورد نیاز قبل از شروع کار با اتوکد مکانیکال

آنچه را که قبل از شروع آموزش دیدن با این دوره جامع اتوکد مکانیکال و بالطبع شروع بکار با اصل نرم افزار باید بدانید چه چیزهایی هستند؟
اینطور شروع کنیم، اولین چیزی را که باید بدانید و آن اصل را رعایت کنید، این هست که شما باید آخرین نسخه از نرم افزار اتوکد مکانیکال را استفاده کنید. نرم افزاری که توسط شرکت و تیم قوی اتودسک عرضه شده است و آخرین ورژن این نرم افزار از طریق یک ارتباط اینترنتی قوی قابل دانلود و بهرهبرداری می باشد. احتمال دارد که از نسخه های قدیمی تر استفاده کنید و الان آن نسخه ها را بر روی سیستم کامپیوتر شخصیتان نصب داشته باشید! اگر از نسخه اورجینال استفاده می کنید میتوانید با داشتن حق اشتراک یا احتمالاً لایسنس دائمی آن را ارتقاء بدهید به آخرین نسخه ریلیز شده.
این بستگی به نوعه لایسنس شما دارد. لازم هست با نمایندگی فروش محصول یا reseller آن، این مهم را چک کنید. بخش مهمتر در ورژن حال حاضر اتوکد مکانیکال که ما قرار هست در طول این دوره از آن استفاده کنیم این واقعیت هست که این نسخه بطوره دیفالت از فرمته فایله DWG استفاده می کند. اگه بخواهیم نقشه ربات تصویر زیر را بطوره دستی با فرمت DWG و از طریقه آپشن Save As ذخیره کنیم، ابتدا به منوی Application ای که با آیکنه حرفه A بزرگ درنظر گرفته شده، میرویم و Save As را میزنیم و بعد Drawing را از منویی که ظاهر میشود انتخاب می کنیم

استفاده از گزینه Drawing جهت ذخیره نقشه
استفاده از گزینه Drawing جهت ذخیره نقشه

و با اینکار اتفاقی که میافتد این هست که طراحی بصورت فایل دیفالت و پیشفرض با فرمت DWG ذخیره میشود.
و همانطور که از بخشه file of type می بینید این طراحی و نقشه حالا با یک فرمته DWG برای اتوکد مکانیکال و آن هم با ورژنه حاله حاضر آماده ذخیره کردن میگردد.

پیش از مشاهده دوره اتوکد مکانیکال چه چیزهایی باید بدانید
پیش از مشاهده دوره اتوکد مکانیکال چه چیزهایی باید بدانید

همونطور که در تصوی فوق هم می بینید وقتی روی منوی کشویی file of type کلیک میکنیم، فرمت نقشههای قبلی مربوط به نسخه هایه قدیمی تر مثله 2017 هم قابل دسترسی هستند. پس وقتی دارید از نسخههای مختلف اتوکد مکانیکال استفاده میکنید حواستان به این موضوع باشد! چرا که در این نسخه آخرین فرمت فایل DWG فرمته DWG متناسب با ورژن نسخه حال حاضر اتوکد مکانیکال هست. پس اگر از نسخه های قدیمی اتوکد مکانیکال استفاده میکنید از این موضوع آگاهی داشته باشید که شما نمیتوانید فرمت فایل پیشفرض نسخه حال حاضر را باز کنید و از روی آن اطلاعات سند طراحی تان را برای شروع بکار مشاهده کنید. پس بیایید با این پیشزمینه ها کار با اتوکد مکانیکال را شروع کنیم. فعلاً کادرهای محاوره ای باز شده را ببندید و بهتر هست که سریع تر وارد پروسه آموزشی این دوره اتوکد مکانیکال بشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره ها
درس ها
طهاکو من
0