Skip to main content

آشنایی با Trust Center و امن کردن اسناد اکسس با رفع خطای Security Alert

Understanding the Trust Center

در این ویدئوی آموزشی نحوه رفع خطای Seyrity Alert در حین باز کردن اسناد اکسس در سیستم رایانه جدید بررسی می شود و به دانش پژوهان آموزش های لازم جهت امن کردن اسناد موجود در یک مسیر خاص ارائه می گردد.

لینک کمکی ( official link ) – رفع خطای امنیتی Security Alert با امن کردن اسناد اکسس از کادر Trust Center (آموزش جامع اکسس) درس 7

امنیت در کار با اکسس

تمام فایل های پایگاه داده اکسس پتانسیل این رو دارند که شامل کدهای مخرب و خطرناک باشن و اون کدها در ماکروها و کدهای روتین ویژال بیسک پنهان و جاسازی شده باشند. اگه در مورد پایگاه داده ی اصلی و اولیه مطمئن نیستید، باید با دقت به اونها اجازه اجرا بدین. قبل از اجرا شما این شانس را دارید که چکشون کنید و مطمئن بشین که اونها  امنیت کافی رو دارند. اکسس برای فایل های پایگاه داده، قبل از اجرا یا فعال شدن هر کدی، نیاز به تأیید و مجوز دارد. بخاطر همین وقتی یک فایل جدید رو برای اولین بار باز میکنید؛ اکسس یک هشدار امنیتی زرد رنگ رو بالای صفحه نشون میده. که چندین راه برای دستکاری اون هست.

هشدار امنیتی Security Wrning در اکسس
هشدار امنیتی Security Wrning در اکسس

اگه من روی دکمه ی ضربدر سمت راستش کلیک کنم، اخطار رد میشه. در این مورد اکسس اجازه ی کار میده؛ اما کدهای ماژول ها و ماکروها اجرا نمیشن و ممکن هست مانع از عملکرد صحیح و مطلوب پایگاه داده بشه.

ما می تونیم در پیغام اخیر بیایم و دکمه Enable Content رو برای تأیید این فایل بخصوص فشار بدیم. اکسس فایل رو بخاطر میسپارد و  در زمان های بعدی که دوباره با اون کارمی کنیم، این سؤال امنیتی پرسیده نمی شود.

یکی دیگه از اپشن هایی که اینجا وجود داره، Some active content has been disabled  است. برای جزئیات بیشتر می تونید روی این مورد کلیک کنید؛ و اگر ماوس رو ببرید روی مورد یاد شده، می بینید که این آپشن تبدیل به لینکی میشه که می تونیم پیش بریم و برای گرفتن اطلاعات بیشتر، روی اون لینک کلیک کنیم.

اینکار صفحه ی info رو برای ما بالا میاره

صفحه ی info در نرم افزار اکسس
صفحه ی info در نرم افزار اکسس

و از تصویر فوق مشخص هست که در جایی قرار گرفته ایم که می توانیم در مورد هشدارهای امنیتی یکسری اطلاعات رو بخونیم، و گزینه ی Enable content رو داریم، که می توانیم Enable all content بمعنیِ(فعال کردن همه ی محتوا) رو انتخاب کنیم

یا اینکه با رفتن به Advanced Options گزینه های تنظیماتِ پیشرفته رو فراخونی کنیم.

گزینه های Enable all content و Advanced Options در اکسس
گزینه های Enable all content و Advanced Options در اکسس

بررسی گزینه advance Option در اکسس

اجازه بدید مراحل رو جلو بیام و advance Option رو با هم چک کنیم.

پس در صفحه info بر روی Enable Content  کلیک می کنمT و از  دکمه های کشویی گزینه ی Advance Option رو انتخاب می کنم.

Security alert بمعنیِ (هشدارهای امنیتی) رو برامون میاره؛ و کمی اطلاعات درمورد هشدارهایی که اکسس داره رو به ما میده.

پنجره Microsoft Office Security Options در نرم افزار اکسس
پنجره Microsoft Office Security Options در نرم افزار اکسس

ما می توانیم یا Help protect me from unknown content بمعنیِ (کمک به محافظت از محتواهای ناشناخته) رو، که بطور پیشفرض این حالت انتخاب هست رو انتخاب کنیم؛ یا Enable the content for this session که این گزینه بمعنیِ (فعال کردن محتوا برای این جلسه) هست رو انتخاب کنیم.

ما همچنین  لینک open the Trust Center رو در پایین پنجره اخیر داریم، که اگر روی اون کلیک کنیم؛ یک پنجره یِ جدید که Trust Center نامیده شده برامون باز میشه.

پنجره Trust Center در نرم افزار Aceess
پنجره Trust Center در نرم افزار Aceess

اجازه بدهید یک مسیرِ دیگر را هم نشونتون بدم، که می تونیم از اون مسیر، پنجره موجود در تصویر فوق رو داشته باشیم و از اون مسیر این گزینه ها رو فراخونی کنیم.

دکمه ی کنسلی که در پایین پنجره اخیر هست را فشار میدم، و در پنجره Security Alart هم کنسل رو میزنم.

اگه بخوام دوباره به trust center برگردم، می تونم بیام بالای اینترفیس نرم افزار و  منوی file رو انتخاب کنم.

بعدم در قسمت پایین صفحه باز شده option رو انتخاب می کنم.

گزینه Options در نرم افزار اکسس
گزینه Options در نرم افزار اکسس

کادر محاوره ای Trust center در اکسس

در صفحه ی Access Option ،Trust center را از آخر لیست همچون کاری که در تصویر زیر انجام داده ایم انتخاب می کنم.

گزینه Trust center در صفحه Access Option نرم افزار مایکروسافت اکسس
گزینه Trust center در صفحه Access Option نرم افزار مایکروسافت اکسس

و بالاخره می تونیم اطلاعاتی رو در مورد trust center بخونیم، میام سمت راست صفحه و Trust center Setting رو انتخاب می کنم،

گزینه Trust center Setting در اکسس
گزینه Trust center Setting در اکسس

(انتخاب دکمه اخیر) ما را میبره به همون پنجره ای که چند لحظه پیش نگاهی به اون انداخته بودیم.

مسیرهای دسترسی به Trust Center در نرم افزار اکسس
مسیرهای دسترسی به Trust Center در نرم افزار اکسس

حالا کاری که میخوام انجام بدم، این هست که بجای تأیید هرفایل بطور مجزا، یک مکان مشخص و مطمئن اضافه کنم. من فعلاً دوست دارم بعنوانِ مثال، جایی که فولدرِ فایل های تمرینی ما داخلِ اون مکان قرار دارن رو برایِ نرم افزار قابلِ اطمینان کنم؛ و با اینکار به یکباره همه فایل هایی که داخلِ فولدرِ فایل هایِ تمرینی ما هست برای نرم افزار قابل اطمینان تعریف شوند.

اجازه بدین بیام و گزینه ی Trustrd location را از بالا و سمت چپ صفحه trust center انتخاب کنم؛ سپس بیام پایین صفحه نمایان شده و دکمه ی add new location را برای اضافه کردن مکان جدید بزنم.

گزینه ی Trustrd location در اکسس
گزینه ی Trustrd location در اکسس

سپس با کمک دکمه ی browse، از روی میز کارم؛ پوشه ی Exercise File رو جستجو و انتخاب می کنم. می توانیم فقط یک دفعه روی اون کلیک کنیم تا انتخاب شود.

انتخاب مسیر برای Trust Center
انتخاب مسیر برای Trust Center

در نهایت دکمه ی okey را فشار میدیم؛ و برای تایید تیک چک باکس تصویر زیر را میزنم.

چک باکس subfolders of this location are also trusted
آشنایی با Trust Center و امن کردن اسناد اکسس با رفع خطای Security Alert

در واقع انتخاب گزینه اخیر داره میگه که همه ی Subfolderها (زیر پوشه ها)ی این مکان مورد اطمینان هستند.به این معنا که هرفایلی داخل پوشه ی Exercise File یا فولدرهای اون باشد؛ همه بطور خودکار قابل اطمینان شناخته می شوند، و بالطبع ما در طول این دوره با هشدارهای امنیتی دیگر روبرو نمی شویم. پس اجازه بدهید این کار را انجام دهیم؛ پس دکمه ی OKERY را فشار می دهیم.

با این سناریو، یک مسیر در قالب یک خط جدید در پنجره Trust Centerداریم که Exercise File را به لیست TRUST Location یا همان (مکان های مطمئن) ما اضافه کرده است.

تعریف مسیر جدید برای امن سازی اسناد اکسس
تعریف مسیر جدید برای امن سازی اسناد اکسس

می توانم دکمه ی اوکی رو در کادر اخیر فشار بدم، و از پنجره دیگری که ظاهر شده دوباره دکمه ی اوکی را بزنم، تا برگردم به اینترفیس اصلی نرم افزار.

حالا اگر فایل اخیر را ببندم و از آن خارج شوم، و بیام داخل پوشه ی chapter1، و همون فایل را دوباره باز کنم؛ متوجه خواهید شد که دیگر هشدار امنیتی زرد رنگ رو نداریم.

رفع هشدار security alert در اکسس
رفع هشدار security alert در اکسس

باز کردن هر پایگاه داده ای که خودتان ایجاد کرده اید، یا از منابع معتبر گرفته شده اند؛ معمولاً تهدید کننده نیستند. اما اگر در مورد فایل های پایگاه داده یِ خاصی نامطمئن هستید، قبل از این که اجازه ی اجرای هر کدی رو رویِ کامپیوترتون را صادر کنید، بهتر هست اونها رو امن اجرا کنین و  محتواهایی که دارن رو بررسی کنید.

نظرات (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره ها
درس ها
طهاکو من
0