Skip to main content

طریقه ضبط و روایت همزمان یک ارائه در محیط اسلایدشو

Recording and narrating a slideshow

در این درس تخصصی، به بررسی جامع فرآیند ضبط و روایت ارائه در محیط Slide Show با استفاده از امکانات پیش‌فرض پاورپوینت پرداخته می‌شود؛ از انتخاب گزینه Record Slide Show و تعیین حالت‌های Start Recording from Beginning یا Start Recording from Current Slide، تا تنظیم دقیق گزینه‌های ضبط مانند slide and animation timings و pointer, Narration, Ink, and laser جهت ثبت همزمان صوت و جلوه‌های بصری، استفاده شده است. همچنین، روند استفاده از قابلیت‌هایی نظیر Pause و Resume Recording برای مدیریت ضبط، و روش‌های Clear Narration on All Slides و Clear Timing برای حذف ضبط‌های ناخواسته به‌طور دقیق تشریح شده تا امکان تولید فایل‌های نهایی برای DVD، انتشار آنلاین و ارائه در حالت Kiosk فراهم گردد.

لینک کمکی (official link) – آموزش Record Slide Show در PowerPoint: ضبط و Narration حرفه‌ای ارائه با تایمینگ دقیق

شما میتونید به صورت داستان وار اسلایدهاتون رو نشون بدین و برای نقالی اونها بیاید صداتون رو ضبط کنید. این عالی هست اگه شما فایل ضبط شده و از قبل آماده ای رو از ارائه تون داشته باشید، و با این ایده بیاید و برای نحوه ارائه دادنتون برنامه ریزی کنید و نهایتا بخاید از اونچه که ضبط کردین، در قالب یک نسخه DVD استفاده کنید و با این روش ارائه تون رو گسترش بدین، یا اینکه بخایید اون ارائه ضبط شده رو در یک وب سایت منتشر کنید؛ باز هم عملیات ضبط می تونه مفید واقع بشه، قابلیت دیگه ای که ویدئوهای ضبط شده از ارائه تون دارن در حالت  Kioskهست که اگه یادتون باشه در ویدئو های آموزشی قبلی مفصل این روش نمایش رو توضیحش دادیم؛ با این روش هم می تونید توجه مردم رو به ارائه تون جلب کنید و بخاید با این روش در طول نمایش مردم به ارائه تون گوش بدن. قبل از انجام همه اینها یعنی تهیه یک نقالی از ارائه تون، شما نیاز به یک میکروفون دارید و نرم افزار پاورپوینت خودش براحتی بقیه ابزار های مورد نیاز رو بصورت دقیق و از پیش تعریف شده براتون فراهم میکنه. ابتدا باید مطمئن بشین که میکروفون تون کار میکنه و سپس، از نوار ریبون روی سربرگ  Slide Showکلیک کنید. از اینجا آیکون Record Slide Show رو انتخاب کنید. شما دو تا انتخاب دارید یکی start recording from Biginning که این گزینه ضبط کردن رو از ابتدای ارائه شروع میکنه و start recording from current slide  ضبط کردن رو از اسلاید جاری شروع میکنه. شما میتونید ضبط کردن رو از هر اسلایدی که میخایید شروع کنید. با این حال من میخام از اول شروع به ضبط کردن کنم یعنی گزینه  start recording from the beginningرو انتخاب میکنم .

 وقتی این گزینه رو انتخاب کنم این کادر برای من باز میشه که توی این کادر باید مشخص کنم که چه چیزی ضبط بشه. شما با انتخاب گزینه Start Recording می تونید شروع به صحبت کنید و در محیط slide show قرار می گیرید که می تونید در اسلایدتون براحتی پیشروی کنید. با تیک دار کردن گزینه slide and animation timings می تونید به نرم افزار دستور بدید که اسلایدها و پویانمایی زمانبندی شده هم ضبط بشن، و باتیک دارکردن گزینه pointer Narration ,Ink,and laser  أزش بخاید هر ترکیبی و هر یادداشتی رو که ممکن هست به اسلایدتون اضافه کرده باشید رو هم ضبط کنه، بعد از این که تصمیم گرفتید چه مواردی روضبط کنید، که الان من میخام هر دو گزینه رو تیک دار کنم، باید روی دکمه Start Recording  کلیک کنید و شروع کنید به صحبت کردن در مورد ارائه تون. “به هیئت مدیره ی هتل لندن خوش اومدید”. همه اطلاعات این ارائه محرمانه هستن”. خب؛ حالا من میتونم با کلیک کردن روی آیکون pause سخنرانی رو  pauseیا به اصطلاح یکمی مکث کنم تا نفس تازه کنم.

و حتی این مکث میتونه به من کمک کنه تا بتونم روی کارم تمرکز هم بکنم. وقتی که مجددا آماده شدم، میتونم روی دکمه Resume Recording  کلیک کنم و شروع کنم به ادامه ضبط کردن و به طور عادی با استفاده از کلیدهای پیکان کیبوردم یا کلیک چپ ماوسم بین اسلایدها حرکت کنم، “این تصویر مختصری از ورودی موقعیت آکسفورد هتلمون هستش”. وقتی که همه کارهای ضبط رو انجام دادین، و فکر کردید کافی هست، شما میتونید کلید Escرو از صفحه کیبورد فشار بدین تا از نما نمایش اسلایدهاتون یا همون حالت نمایش slide show خارج بشین، و حالا توجه کنید که یک آیکون جدید در سمت راست پایین همه اسلایدهایی که در اونها عملیات ضبط رو اعمال کردین وجود داره. آیکون یک اسپیکر یا سخنگو هست، و این آیکون به هرکسی که ارائه تون رو میبینه میگه که روی این اسلاید توضیحات سخنران هم وجود داره.

شما میتونید با کلیک کردن روی اون، صدای ضبط شده رو اجرا کنید و با حرکت دادن شناور ماوس روی دسته کنترلی صدا، درجه صدا رو تنظیم کنید یا با کلید های کنترلی  playمیتونید صدای سخنران رو پخش کنید. شما همچنین میتونید همه سخنرانی ها رو حذف کنید، برای پاک کردن سخرانی ها، مطمئن بشین که روی نوار ریبون سربرگ  Slide Showهستین، روی آیکون  Record Slide Showکلیک کنید، سپس روی گزینه Clearکلیک کنید، و اینجا جایی هست که شما میتونید با انتخاب گزینه Clear Timing on the Current Slide زمانبندی ای که در ویدئو های آموزشی قبلی باهاش آشنا شدید رو از روی اسلاید جاری حذف کنید، یا اینکه بخاید با گزینه Clear Timing on All Slides ، زمانبندی از روی همه اسلایدها حذف بشه، یا با انتخاب گزینه Clear Narration on the Current Slide صحبتهای سخنران رو از روی اسلاید جاری حذف کنید، یا اینکه بیاید و با انتخاب گزینه Clear Narration on All Slides صدای ضبط شده رو از روی همه اسلایدها حذف کنید. اینبار، من میخام Clear Narration on All Slide رو انتخاب کنم و شما می بینیدکه آیکون اسپیکر رفت، به این معنی که همه آیکونهای ضبط صدا؛ دیگه روی هیچ اسلایدی وجود نداره و صداهای ضبط شده همگی حذف شدن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوره ها
درس ها
Tha PMIS
طهاکو من
0