Skip to main content

آموزش جامع اتوکد اینونتور AutoCAD Inventor

AutoCAD Inventor

در آغازین سرفصل از آموزش جامع اینونتور طهاکو، مدرسین بعد از عرض خوش آمدگویی خدمت دانش پژوهان، اقدام به ارائه توضیحات کاملی در مورد نرم افزار اینونتور و کارآیی های این نرم افزار می نماید. دانش پژوهان بعد از آشنایی با مباحث پیشرو در دروه آتی متوجه نحوه بکارگیری فایل های پروژه می شوند و فرا می گیرند چگونه می توانند از این فایل های مرجع بعنوان فایل های تمرینی بهره برداری های لازم را بعمل آورند. در پایان قبل از شروع آموزش های ویدئویی، کاربران با انواع سرتیفیکیت ها و لایسنس هایی که شرکت اتودسک به کارآموزان خود ارائه می کند آشنا می شوند.

این سرفصل آموزشی شامل 3 ویدیو می باشد (// دقیقه)

مفاهیم اساسی اتوکد اینونتور چیست؟ قبل از صرف زمان و وارد شدن به یک دوره جامع، بهتر است دانش پژوه به این موضوع اشراف داشته باشد که واقعاً نرم افزار مورد بحث چه کارآیی هایی دارد و آیا رابط کاربری و فرمت فایل های خروجی می تواند نیازهای طراحی او را رفع کند یا خیر. در همین راستا قبل از شروع کار با نرم افزار اتوکد اینونتور مدرسین در سرفصل حاضر دانش پژوهان را با این اصل آشنا کرده اند که چگونه یک جزء سه بعدی طراحی می شود و در نهایت با کنار هم قرار گرفتن این اجزاء یک مدل کامل شکل می گیرد و مدل حاصل شده چگونه با خروجی های خاص خود، منجر به تولید می شود. همچنین کاربران با محیط اولیه این نرم افزار آشنا می شوند تا متوجه این موضوع گردند که آیا Inventor همان سافتر مورد نیاز آنها می باشد یا خیر. در نهایت فرهیختگان با انواع فرمت های خروجی این نرم افزار آشنا می شوند تا با اطمینان از اینکه اینتونتور رفع کننده نیازهای مورد نظر آنها است، و می تواند هدف طراحی قطعات پیچیده را عملی نماید، دوره حاضر را شروع بنمایند.

این سرفصل آموزشی شامل 3 ویدیو می باشد (21 دقیقه و 50 ثانیه)

این سرفصل آموزشی با دو درس تدوین و طرح‌ریزی شده است. در ابتدا دانش‌پژوهان با نحوه ساخت یک پروژه جدید در نرم افزار اتوکد اینونتور آشنا می‌شوند و در ادامه فرا می‌گیرند چگونه مسیر فایل‌های پروژه را تنظیم کنند تا ذخیره سازی اسناد و کارها بصورت اتوماتیک انجام شود. دانشجویان این دوره همچنین با نحوه تغییر مسیرهای تعریف شده و ایجاد فولدرهای جدید نیز آشنایی کامل پیدا می‌کنند.

این سرفصل آموزشی شامل 2 ویدیو می باشد (10 دقیقه و 37 ثانیه)

سرفصل آموزشی سوم، شامل سه درس می‌باشد. در درس ابتدایی رابط کاربری نرم افزار AutoCAD Inventor به طور تخصصی بررسی شده است. دانش‌پژوهان با بخش‌هایی همچون رابط گرافیکی، نوار ریبون، نوار وضعیت، ابزار ViewCube و همچنین ابزارهای پیمایش و جهت‌یابی آشنا می‌شوند. در ادامه تمامی ابزارهای پیمایش در نقشه همچون زوم، جابجایی و چرخش مورد بحث قرار گرفته است و در پایان مارکینگ منو یا منوی حاصل از راست کلیک در موقعیت‌های مختلف مورد بحث قرار می‌گیرد.

این سرفصل آموزشی شامل 3 ویدیو می باشد (// دقیقه و // ثانیه)

از مهمترین مباحث در نرم افزارهای CAD مقوله Sketch و یا همان طراحی مدل دوبعدی میباشد که ما در این سرفصل آموزشی بطور کامل مباحث یاد شده را برای طراحانی که قصد کار در نرم افزار اتوکد اینونتور را دارند پوشش میدهیم. در ابتدا نحوه ترسیم اسکچ و ایجاد مدل دوبعدی در اینونتور را با استفاده از EXTRUDE و REVOLVE در جهت ایجاد یک مقطع عرضی و سپس ایجاد یک مدل سه بعدی مورد بررسی قرار میدهیم و به این دلیل که داشتن یک مبدأ مختصات در رسم مدلهای دوبعدی بسیار مهم است در درسی جداگانه به نحوه فراخوانی مبدأ مختصات و عناصر وابسته به آن البته در صفحه نمایش میپردازیم و همچنین نحوه غیرفعال کردن این عناصر مربوط به دستگاه مختصات را آموزش میدهیم. در پایان نحوه ایجاد قیود و محدودیت با استفاده از ابزارهای پنل constrain بر روی طرحهای دوبعدی را مورد بحث قرار میدهیم و قیدهای horizontal، vertical، colinear، concentric، tangent و perpendicular را بررسی میکنیم.

این سرفصل آموزشی شامل 3 ویدیو می باشد (// دقیقه و // ثانیه)

این سرفصل آموزشی را با ارائه آموزشی پیرامون طراحی پروفایلی به کمک رسم چند خط ساده در محیط Sketch شروع کرده‌ایم. در ادامه یک ماوس را با رسم یک مستطیل و چند کمان ساده شبیه سازی کرده‌ایم. spline ها و نحوه بکارگیری آنها جهت فرم دهی و ایجاد انحنا در مدل را بررسی کرده‌ایم و همچنین نحوه فعال و غیرفعال کردن خطوط construction در نرم افزار اتوکد اینونتور را بررسی کرده‌ایم. سپس به بررسی نحوه اعمال Dimension ها بر روی طراحی پرداخته و در نهایت با بررسی پارامترها نسبت به هوشمندسازی طرح اقدام کرده‌ایم.

این سرفصل آموزشی شامل 6 ویدیو می باشد (// دقیقه و // ثانیه)

توضیحات نرم افزار اتوکد اینونتور:

اتوکد اینونتور …

 


مجوز نشر آموزش جامع اتوکد اینونتور AutoCAD Inventor:(وزارت ارشاد)

شماره مجوز ثبت شده اثر در وزارت ارشاد : بعد از أخذ شماره مجوز بهمراه تصویر در این قسمت وارد می شود.

 


ویژگی های نرم افزار اتوکد اینونتور:

یادگیری و…


مزیت های آموزش جامع اتوکد اینونتور AutoCAD Inventor طهاکو:

در این دوره آموزشی …

پس با طهاکو همراه شوید.

آموزش جامع اتوکد اینونتور می تواند سرنخی برای علاقه مندان صنعت طراحی سه بعدی بحساب آید. اگر بدنبال فراگیری پروسه طراحی قطعه و طراحی نقشه های دوبعدی و سه بعدی مکانیکی می باشید، آموزش اتوکد اینونتور طهاکو شروع بسیار مناسبی خواهد بود.

این دوره برخلاف تصور من از بار علمی بالایی برخوردار بود. فیلم های آموزشی این مجموعه نه تنها آنچه در مورد نرم افزار اتوکد اینونتور را می دانستم تقویت کرد، بلکه کار با چندین آپشن و ویژگی جدید که قبلاً از آنها استفاده نمی کردم را هم فرا گرفتم. من نه تنها این دوره را برای تیم طراحی شرکت تهیه نمودم بلکه بشدت آنرا به علاقه مندان این نرم افزار توصیه می کنم.

بی شک تلاش بی شائبه متخصصین طهاکو در تهیه این دوره جامع ستودنی است و پیشنهاد می شود هر دانشجوی مکانیک و حتی هر مهندس گرایش های طراحی کاربردی قبل از ورود به بازار کار و یا جهت بهبود مراودات کاری خود آموزش نرم افزار اتوکد اینونتور حاضر را مشاهده نماید و از آن استفاده و بهره کامل را بسته به دانش و اندوخته دانشگاهی خود ببرد.

کیفیت فیلم

ضبط ویدیوهای آموزش جامع اتوکد اینونتور با کیفیت 720p صورت گرفته است و تمام 85 آموزش ویدیوی این دوره به تایید بخش کنترل کیفیت درآمده است.

کیفیت صدا

85 تراک صدای دوره جامع اتوکد اینونتور تماماً در استودیو وکال دپارتمان نشر دیجیتال طهاکو ضبط شده و کیفیت این تراک ها در تضمین صددرصد مدیریت بخش صدا رسیده است.

کیفیت محتوا

تمام محتوای دروس آموزش جامع اتوکد اینونتور به تایید مدرسین و کارگردانان طهاکو درآمده است و در صورت بروز هر گونه مغایرت در محتوا با اسناد داکیومنت این نرم افزار منجر به پاسخگویی اشخاص یاد شده نسبت به تمام هزینه ها، به کاربرانی می شود که زمان گذاشته اند و بعد از مشاهده آموزه های این دوره از رضایت محتوایی برخودار نشده اند.

مهارت های پوشش داده شده در این دوره: مقدماتی، متوسط، پیشرفته و تخصصی
مدت زمان آموزش: // ساعت و // دقیقه و // ثانیه

فایل های پروژه دوره

بدلیل عدم موافقت مدیریت طهاکو به استفاده از نسخه کرک شده، با کمال احترام به شرکت اتودسک؛ لینک های دانلود سورس اصلی نرم افزار قرار داده نمی شود و در همین راستا دپارتمان در تهیه دوره آموزشی، سورس نرم افزار را از توسعه دهنده این نرم افزار درخواست کرده که بعد از موافقت سورس تأیید شده به سمت آزمایشگاه ضبط فیلم ارسال شد. پیشنهاد ما به کاربران مهمان ارسال درخواست به شرکت اتودسک جهت دریافت لایسنس دوساله دانشجویی برای استفاده مطمئن از این نرم افزار می باشد. فایل های تمرینی بعد از ورود به وبسایت طهاکو، در همین قسمت قابل رؤیت می شود؛ در صورتی که در طهاکو اکانت فعال ندارید، از منوی بالا وبسایت طهاکو اقدام به ثبت نام کنید.

دوره ها
درس ها
طهاکو من
0