Skip to main content

آموزش جامع وردپرس WordPress

elearning wordpress

در سرفصل آموزشی حاضر دانش پژوهان با مقدمات و مفاهیم اولیه سیستم مدیریت محتوا وردپرس آشنایی پیدا می کنند. فرا می گیرند که وردپرس چه کارایی هایی دارد و برای برآورده سازی چه اهدافی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. دانش پژوهان بعد از درک اینکه وردپرس چیست با یک تعریف کلی از CMS ها روبرو می شوند و در همین راستا رابط کاربری این پلتفروم طراحی سایت مورد بررسی قرار می گیرد. در ادامه دانش پژوهان با دامنه WordPress.org آشنا می شوند و تفاوت این دامنه با دامین های دات کام و دات آی آر را متوجه خواهند شد.

این سرفصل آموزشی شامل 2 ویدیو می باشد (// دقیقه و // ثانیه)

شروع مقدمات آموزش سیستم مدیریت محتوا وردپرس با موضوع نحوه عملکرد وردپرس آغاز شده است تا دانش پژوهان با چگونگی کارکرد معماری وردپرس آشنا شوند. پروسه و فرآیند نصب و راه اندازی وردپرس، موضوع دیگری است که در بحث و بررسی پیرامون مقدمات شروع بکار با وردپرس مطرح شده است. در ادامه دانش پژوهان با روش های دسترسی به  فرانت اِند و بک اِند سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنا می شوند و در نهایت نحوه کار با نوار ابزار فوقانی وردپرس را فرا می گیرند تا با این پیش زمینه ها جهت ورود به آموزش های تخصصی تر آمادگی لازم را کسب نمایند.

این سرفصل آموزشی شامل 5 ویدیو می باشد (// دقیقه و // ثانیه)

تولید محتوا در وردپرس اغلب با ایجاد پست ها صورت می گیرد و در این سرفصل آموزشی دانش پژوهان ابتدا با روش های ایجاد پست در وردپرس آشنا می شوند. سپس با تفاوت بین پست و صفحه آشنا شده و فرا می گیرند چه زمان می بایست یک صفحه (page) ایجاد کنند و چه زمانی اقدام به گردآوری یک پست (post) کنند. در ادامه دانش پژوهان با ترفندهایی که در حین ایجاد پست های وردپرس باید رعایت نمایند آشنا می شوند و بطور تخصصی با ابزارهای ویرایشگر صفحه و پست آشنا خواهند شد. بعد از ایجاد یک پست توسعه دهندگان باید اقدام به قالب بندی آن نمایند که در همین راستا با ابزار ویرایشگر محتوا آشنا می شوند. سپس با تفاوت بین دسته بندی (category) و برچسب (tag) در وردپرس آشنا شده و فرا می گیرند چگونه می توانند با این ویژگی ها در جهت تولید محتوا قوی تر کار کنند. کاربران با لینک های وردپرس آشنایی پیدا می کنند و فرا می گیرند چگونه لینک ها را ایجاد و ویرایش کنند. در ادامه با بازبینی (revisions) آشنا می شوند و فرا می گیرند چگونه می توانند ویرایش مورد نظر خود از پستی را بازگردانی کنند. در نهایت با طریقه انتشار و تنظیم زمانبندی برای انتشار پست ها آشنا می شوند و با کاربرد پانل ساختار وردپرس آشنا می گردند.

وجود جلوه های بصری جان تازه ای را به سایت میبخشد و مخاطبان را برای ادامه کار در وبسایت شما مصمم تر میکند. وقتی ایندکسی را طراحی میکنیم باید عناصر رسانه ای را با ظرافت و دقت بالایی تعبیه کنیم. در این سرفصل آموزشی با بخش رسانه پلتفروم وردپرس آشنا میشوید. فرا میگیرید چگونه در پست ها، برگه ها و صفحات سایت خود رسانه را فراخوانی و درج کنید. در ادامه با ترفندهایی همچون نحوه جابجایی تصاویر برای یک موقعیت دلخواه از صفحه آشنا میشوید و قادر خواهید شد گالری های زیبایی را با استفاده از محتوا رسانه ها خلق کنید. در پایان فرامیگیرید که چگونه میتوانید از وبسایتهای موجود که میزبانی فیلم و رسانه و تصویر را بر عهده گرفته اند استفاده کنید و محتوا تعبیه شده خود را در سایت وردپرس فراخوانی کنید.

توضیحات سیستم مدیریت محتوا وردپرس:

وردپرس …


مجوز نشر آموزش جامع وردپرس WordPress:(وزارت ارشاد)

شماره مجوز ثبت شده اثر در وزارت ارشاد : بعد از أخذ شماره مجوز بهمراه تصویر در این قسمت وارد می شود.


ویژگی های سیستم مدیریت محتوا وردپرس:

وردپرس …


مزیت های آموزش جامع وردپرس WordPress طهاکو:

تاپیک های این دوره آموزشی عبارتند از:

 

پس با طهاکو همراه شوید.

آموزش جامع وردپرس می تواند سرنخی برای علاقه مندان طراحی سایت بحساب آید. اگر بدنبال فراگیری محیط های بک اند و فرانت اند وردپرس هستید و همچنین بدنبال مرجع آموزشی برای آشنایی با سیستم های مدیریت محتوا هستید، آموزش وردپرس طهاکو شروع بسیار مناسبی خواهد بود.

این دوره برخلاف تصور من از بار علمی بالایی برخوردار بود. فیلم های آموزشی این مجموعه نه تنها آنچه در مورد سیستم مدیریت محتوا وردپرس را می دانستم تقویت کرد، بلکه کار با چندین آپشن و ویژگی جدید که قبلاً از آنها استفاده نمی کردم را هم فرا گرفتم. من نه تنها این دوره را برای تیم طراحی سایت شرکت تهیه نمودم بلکه بشدت آنرا به علاقه مندان این نرم افزار توصیه می کنم.

بی شک تلاش بی شائبه متخصصین طهاکو در تهیه این دوره جامع ستودنی است و پیشنهاد می شود هر توسعه دهنده و حتی هر مهندس گرایش کامپیوتر قبل از ورود به بازار کار و یا جهت بهبود مراودات کاری خود آموزش وردپرس حاضر را مشاهده نماید و از آن استفاده و بهره کامل را بسته به دانش و اندوخته دانشگاهی خود ببرد.

کیفیت فیلم

ضبط ویدیوهای آموزش جامع وردپرس با کیفیت 720p صورت گرفته است و تمام 77 آموزش ویدئویی این دوره به تأیید بخش کنترل کیفیت درآمده است.

کیفیت صدا

77 تراک صدای دوره جامع وردپرس تماماً در استودیو وکال دپارتمان نشر دیجیتال طهاکو ضبط شده و کیفیت این تراک ها در تضمین صددرصد مدیریت بخش صدا رسیده است.

کیفیت محتوا

تمام محتوای دروس آموزش جامع وردپرس به تایید مدرسین و کارگردانان طهاکو درآمده است و در صورت بروز هر گونه مغایرت در محتوا با اسناد داکیومنت این نرم افزار منجر به پاسخگویی اشخاص یاد شده نسبت به تمام هزینه ها، به کاربرانی می شود که زمان گذاشته اند و بعد از مشاهده آموزه های این دوره از رضایت محتوایی برخودار نشده اند.

مهارت های پوشش داده شده در این دوره: مقدماتی، متوسط، پیشرفته و تخصصی
مدت زمان آموزش: // ساعت و // دقیقه و // ثانیه

فایل های پروژه دوره

سیستم مدیریت محتوا وردپرس بصورت متن باز در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است و دانش پژوهان همواره می توانند آخرین نسخه از این پلتفروم طراحی وبسایت را از آدرس سازنده آن دانلود نمایند. فایل های تمرینی بعد از ورود به وبسایت طهاکو، در همین قسمت قابل رؤیت می شود؛ در صورتی که در طهاکو اکانت فعال ندارید، از منوی بالا وبسایت طهاکو اقدام به ثبت نام کنید.

دوره ها
درس ها
طهاکو من
0