Skip to main content

آموزش جامع اس کیو ال سرور SQL Server

e learning sql server

در آغازین سرفصل آموزشی دوره جامع مایکروسافت اس کیو ال سرور و به بیان برخی سی کول سرور (SQL Server) دانش پژوهان در ابتدا با مدرسین این دوره آشنا می شوند و بعد از خوش آمد گویی مدرسین به کاربران دوره حاضر، بطور خلاصه مباحثی که برنامه ریزی شده اند تا مبانی آنها در طول دوره حاضر به دوستداران این نرم افزار آموزش داده شوند معرفی می گردند. در ادامه پیشنیازهایی که برای شروع کار با آموزش مبانی نرم افزار اس کیو ال سرور نیاز می باشد شرح داده می شود و در پایان نحوه بکارگیری فایل های پروژه بعنوان یک مرجع علمی معتبر به دانش پژوهان ارائه می گردد تا با این تفاسیر با آمادگی کامل مقدمات ورود به دوره حاضر تدارک دیده شود.

این سرفصل آموزشی شامل 3 ویدیو می باشد (04 دقیقه و 45 ثانیه)

شبیه شروع بکار در فرآیند آموزشی هر نرم افزار دیگری، بالطبع در شروع کار با نرم افزار SQL Server مایکروسافت نیز، در سرفصل آموزشی حاضر به بحث و بررسی پیرامون نرم افزار اس کیو ال سرور پرداخته ایم و در همین راستا در بدو شروع مدرسین به بررسی مفاهیم بنیادی و پایه ای این نرم افزار اقدام کرده اند. در ادامه نسخه ها و ریلیزهای مختلف نرم افزار SQL Server معرفی شده است و در پایان دانش پژوهان با نسخه های additional نرم افزار مورد بحث بطور کامل آشنا می شوند تا با اطلاعات حاصل شده از مباحث پیش زمینه یاد شده، بتوانند برای ورود به اینترفیس و محیط کاربری نرم افزار مورد نظر آماده گردند.

این سرفصل آموزشی شامل 3 ویدیو می باشد (15 دقیقه و 09 ثانیه)

قبل از شروع کار با دوره ملزومات اس کیو ال سرور، دانش پژوهان می بایست آخرین نسخه نرم افزار را بر روی سیستم عامل خود نصب نمایند تا بتوانند از فایل های تمرینی اجرا بگیرند و آموزه ها را مورد آزمون و خطا قرار دهند. در همین راستا در سرفصل آموزشی حاضر ابتدا به طریقه نصب بسته های نرم افزاری که نیاز می باشد قبل از نصب اس کیو ال سرور بر روی سیستم عامل موجود باشند اشاره شده است و در ادامه نصب سورس اصلی نرم افزار مورد بحث و بررسی قرار گرفته است و در درسی مجزا به آموزش نحوه سفارشی سازی آپشن ها و گزینه های پیشرفته ای که در حین نصب سورس اصلی می توانیم تنظیم نماییم پرداخته ایم.

این سرفصل آموزشی شامل 3 ویدیو می باشد (25 دقیقه و 43 ثانیه)

مناسب ترین سیستم عامل جهت نصب و راه اندازی اس کیو ال سرور، سیستم عامل ویندوز سرور می باشد که پیشنهاد می شود بسته به انتخاب آخرین ویرایش SQL از آخرین ویرایش این سیستم عامل قدرتمند بهره ببریم. همواره بعد از رعایت فرامین نصبی که در سرفصل قبل، مدرسین به دانش پژوهان آموزش دادند؛ می بایست یکسری تنظیمات هم در سیستم عامل و بخش های مدیریتی این نرم افزار پایگاه داده اعمال نمود. در همین راستا در بدو شروع سرفصل آموزشی حاضر، مدرسین نحوه پیکربندی بخش مدیریت اس کیو ال سرور را آموزش داده اند و با بررسی مبانی و در ادامه بررسی تخصصی بخش مدیریت SQL Server Management Studio یک پیش زمینه عالی از تمامی سیستم های مرتبط به هم این نرم افزار پایگاه داده قوی را در ذهن فرهیختگان ایجاد نموده اند.

این سرفصل آموزشی شامل 3 ویدیو می باشد (22 دقیقه و 52 ثانیه)

بیشتر تمرکز ما در این بخش از دوره جامع اس کیو ال سرور طهاکو، بر روی پایگاه‌های داده خواهد بود لذا در ابتدای این سرفصل آموزشی نحوه ایجاد یک database جدید را آموزش داده‌ایم. بعد از ایجاد پایگاه داده مورد نظر اقدام به بحث و بررسی پیرامون گزینه‌های پیکربندی پیشرفته آن پرداخته‌ایم و در نهایت با نصب یک پایگاه داده نمونه با نام AdventureWorks، بصورت عملی کار با دیتابیس‌ها را شروع خواهیم نمود.

این سرفصل آموزشی شامل 3 ویدیو می باشد (17 دقیقه و 02 ثانیه)

یکی از مهمترین مباحث در کار با پایگاه داده جداول بحساب می‌آیند تا بتوانیم داده‌ها را در آن قرار دهیم و از آن به بهترین شکل ممکن بهره‌برداری کنیم. لذا در این سرفصل آموزشی ابتدا نحوه ایجاد جداول در دیتابیس اس کیو ال سرور را شرح داده‌ایم و سپس تمامی آپشن‌هایی که در هنگام کار با ستون داده‌های جداول SQL Server با آنها سروکار داریم را مورد بررسی قرار داده‌ایم. در ادامه با استفاده از دستورات T-SQL نحوه ایجاد یک یک جدول در پایگاه داده را بررسی کرده‌ایم و در نهایت آموزشهای لازم پیرامون relationships های بین دو جدول از پایگاه داده و همچنین ویژگی جدید in-memory table را ارائه نموده‌ایم.

این سرفصل آموزشی شامل 5 ویدیو می باشد (17 دقیقه و 58 ثانیه)

در این سرفصل آموزشی ابتدا با این موضوع که sql چیست آشنا میشویم و آموزش را با تشریح مفاهیم دستور پایه ای SELECT ادامه میدهیم. سپس با استفاده از بند where فرا میگیریم که چگونه هر دستور sql را داشته باشیم و سطرها را بر اساس مقدار در یک ستون خاص برگردانیم. در ادامه تطبیق جزئی مدنظر ما است و آشنا میشویم که دستورات sql چگونه در بند where ساپورت میشوند و با استفاده از آن میتوانیم مقادیر دلخواه را فیلتر کنیم. دستورات select در SQL همچنین، این قابلیت را دارند که نتایج را بر اساس کوچکترین یا بزرگترین فیلد، مرتب و طبقه‌بندی کنند پس ما در درسی مجزا به دستور ORDER BY برای طبقه بندی و مرتب سازی نتایج پرداخته ایم. با مثالی دانش پژوهان با دستور اساسی insert آشنا میگردند و خواهند توانست رکوردهای جدید را در جداول موجود در پایگاه داده براحتی ایجاد کنند. در نهایت با دستور UPDATE نحوه بروزرسانی داده‌ها و با استفاده از دستور DELETE نحوه حذف اطلاعات مدنظر در جداول دیتابیس آموزش داده میشود.

این سرفصل آموزشی شامل 8 ویدیو می باشد (35 دقیقه و 06 ثانیه)

توضیحات نرم افزار اس کیو ال سرور:

شما در این دوره آموزشی بطور کامل و مصور، هر آنچه که نیاز به دانستن برای ایجاد و ساختِ یک پایگاه داده با نرم افزار SQL Server دارید را فرا خواهید گرفت.


مجوز نشر آموزش جامع اس کیو ال سرور SQL Server:(وزارت ارشاد)

شماره مجوز ثبت شده اثر در وزارت ارشاد : 060062-23878-8


 

ویژگی های نرم افزار اس کیو ال سرور:

خانم زهرا کیانی مدرس و استاد این دوره آموزشی بطور عمده به بررسی فی چر ها، ویژگی ها و قابلیت های SQL Server 2016 پرداخته است و در طول این دوره آموزشی سعی کرده است کاربران را در هر سطح از توانایی برایِ مدیریت و طراحی پایگاه داده بطور کارآمد و مفید و همچنین برای رفع نیاز هر ارگان و سازمانی با عملکردی بالا آموزش دهد.

شما با مشاهده این دوره آموزشی با نحوه نصب و کانفیک و تنظیم SQL Server بطور کامل آشنا می شوید و همچنین فرا می گیرید چگونه جداول و پایگاه های داده را در این نرم افزار قدرتمند شرکت مایکروسافت ایجاد و مدیریت کنید.

با زبانی ساده و بصورت تخصصی در قالب ویدئوهای با کیفیت آموزشی فراخواهید گرفت که چگونه وظایف و تاسک های متداول اتوماتیک همچون بک گیری را تنظیم، تست و سفارشی سازی و اجرا نمایید.

شما در این دوره آموزشی با نحوه تعریف کوئری از طریق زبان ساخت یافته SQL آشنا خواهید شد و آموزش می بینید که چگونه می توانید در آخرین نسخه 2016 این نرم افزار اقدام به بازیابی و دستکاری داده ها کنید.


مزیت های آموزش جامع اس کیو ال سرور SQL Server طهاکو:

تاپیک های این دوره اموزشی عبارتند از: 

  • مقایسه انواع مختلف نسخه های SQL Server
  • نصب SQL Server 2016
  • نحوه ایجاد پایگاه هایِ داده
  • بررسی طریقه ایجاد یک جدول و تعریف نحوه ایجاد رابطه بین جداول
  • طریقه نوشتن دستورات SQL
  • تعریف طریقه ایجاد view ها
  • طریقه کار و استفاده با stored procedure ها و توابع یا functions
  • کار با XML
  • بک آپ گیری و بازیابی یک پایگاه داده SQLServer
  • بسط و بررسی مانیتورینگ در SQL Server
  • اعتبار سنجی کاربران یا Authenticating 
  • ایمپورت و اکسپورت داده ها
  • ایندکس کردن یک پایگاه داده

پس با طهاکو همراه شوید.

آموزش جامع اس کیو ال سرور می تواند سرنخی برای علاقه مندان به کار با پایگاه داده بحساب آید. اگر بدنبال فراگیری محیط های پایگاه داده ای می باشید، آموزش اس کیو ال سرور طهاکو شروع بسیار مناسبی خواهد بود.

این دوره برخلاف تصور من از بار علمی بالایی برخوردار بود. فیلم های آموزشی این مجموعه نه تنها آنچه در مورد نرم افزار اس کیو ال سرور را می دانستم تقویت کرد، بلکه کار با چندین آپشن و ویژگی جدید که قبلاً از آنها استفاده نمی کردم را هم فرا گرفتم. من نه تنها این دوره را برای تیم طراحی شرکت تهیه نمودم بلکه بشدت آنرا به علاقه مندان این نرم افزار توصیه می کنم.

بی شک تلاش بی شائبه متخصصین طهاکو در تهیه این دوره جامع ستودنی است و پیشنهاد می شود هر تحلیلگر پایگاه داده و حتی هر مهندس گرایش کامپیوتر قبل از ورود به بازار کار و یا جهت بهبود مراودات کاری خود آموزش نرم افزار اس کیو ال سرور حاضر را مشاهده نماید و از آن استفاده و بهره کامل را بسته به دانش و اندوخته دانشگاهی خود ببرد.

کیفیت فیلم

ضبط ویدیوهای آموزش جامع اس کیو ال سرور با کیفیت 720p صورت گرفته است و تمام 61 آموزش ویدیوی این دوره به تأیید بخش کنترل کیفیت درآمده است.

کیفیت صدا

61 تراک صدای دوره جامع اس کیو ال سرور تماماً در استودیو وکال دپارتمان نشر دیجیتال طهاکو ضبط شده و کیفیت این تراک ها به تضمین صددرصد مدیریت بخش صدا رسیده است.

کیفیت محتوا

تمام محتوای دروس آموزش جامع اس کیو ال سرور به تایید مدرسین و کارگردانان طهاکو درآمده است و در صورت بروز هر گونه مغایرت در محتوا با اسناد داکیومنت این نرم افزار منجر به پاسخگویی اشخاص یاد شده نسبت به تمام هزینه ها، به کاربرانی می شود که زمان گذاشته اند و بعد از مشاهده آموزه های این دوره از رضایت محتوایی برخودار نشده اند.

مهارت های پوشش داده شده در این دوره: مقدماتی، متوسط، پیشرفته و تخصصی
مدت زمان آموزش: 05 ساعت و 53 دقیقه و 12 ثانیه

فایل های پروژه دوره

بدلیل عدم موافقت مدیریت طهاکو به استفاده از نسخه کرک شده، با کمال احترام به شرکت مایکروسافت؛ لینک های دانلود سورس اصلی نرم افزار قرار داده نمی شود و در همین راستا دپارتمان در تهیه دوره آموزشی، سورس نرم افزار را از توسعه دهنده این نرم افزار درخواست کرده که بعد از موافقت سورس تأیید شده به سمت آزمایشگاه ضبط فیلم ارسال شد. پیشنهاد ما به کاربران مهمان ارسال درخواست به شرکت مایکروسافت جهت دریافت لایسنس دوساله دانشجویی برای استفاده مطمئن از این نرم افزار می باشد. فایل های تمرینی بعد از ورود به وبسایت طهاکو، در همین قسمت قابل رؤیت می شود؛ در صورتی که در طهاکو اکانت فعال ندارید، از منوی بالا وبسایت طهاکو اقدام به ثبت نام کنید.

دوره ها
درس ها
طهاکو من
0