Skip to main content

آموزش جامع پاورپوینت PowerPoint

e learning PowerPoint

در بدو شروع کار تهیه ارائه های پاورپوینت، در سرفصل آموزشی حاضر دانش پژوهان با خوش آمدگویی مدرسینی که در تهیه این آموزش دخیل بوده اند روبرو می شوند و توضیحاتی پیرامون مقدمات ابتدایی در فعالیت هایی که در دوره جامع نرم افزار پاورپوینت پیشرو دارند دریافت می کنند. بعد از اینکه دانش پژوهان متوجه اهداف و عملکردهای آتی شدند با نحوه بکارگیری و استفاده از فایل های پروژه آشنا می شوند و متوجه می شوند در حین یادگیری چگونه می توانند از فایل های ارائه بعنوان تمرین استفاده های لازم را برده و بهره برداری های مورد نظر را صورت دهند.

این سرفصل آموزشی شامل 2 ویدیو می باشد (03 دقیقه و 26 ثانیه)

همان گونه که اولین مبحث در شروع یادگیری و کار با هر نرم افزاری آشنایی با رابط کاربری آن می باشد، در این سرفصل آموزشی دانش پژوهان با محیط ویژوالی نرم افزار پاورپوینت آشنا می شوند تا پیش زمینه ای از محیط User Interface پاورپوینت بدست آورند. سپس نحوه کار با آپشن هایی که در جهت تغییر نما و اضافه کردن راهنما به اسلایدها کاربرد دارند را فرا می گیرند و در نهایت از نحوه اتصال نرم افزار مایکروسافت پاورپوینت به حساب های وان درایو جهت سفارشی سازی آنلاین ارائه ها مطلع می گردند. با این اطلاعات زمینه ای کاربران آماده شروع پروسه طراحی ارائه های پاورپوینت خواهند شد.

این سرفصل آموزشی شامل 3 ویدیو می باشد (16 دقیقه و 18 ثانیه)

مستحضریم که برای ایجاد هر آبجکتی نیاز به رعایت اصول پایه و پیشنیازهای آن شبیه طرح‌ریزی فندانسیون و غیره را داریم. به همین منوال جهت ساخت یک ارائه جدید پاورپوینت هم نیازمند ایجاد قالب‌ها و تمپلیت‌های از پیش تعریف شده و یا یک استاتوس خام جدید را داریم. در این سرفصل آموزشی، دانش‌پژوهان با نحوه ایجاد یک تم جدید آشنا می‌شوند و در ادامه روش‌های تغییر آن را فرا می‌گیرند. در جهت مدیریت هر چه بهتر اسلایدها در ابتدا کار با slide master را آموزش می‌بینند و برای شروع مباحث تخصصی‌تر، نحوه افزودن سربرگ و پاورقی را یاد خواهند گرفت. در نهایت آموزش کار با آپشن‌های محیط Backstage view اسناد ارائه، فرهیختگان را آماده ورود به فصول یک سطح بالاتر این دوره می‌کند.

این سرفصل آموزشی شامل 6 ویدیو می باشد (34 دقیقه و 44 ثانیه)

در این سرفصل آموزشی کار عملی با اسلایدهای ارائه پاورپوینت را آغاز میکنیم و در این راستا، ابتدا طریقه اضافه کردن و حذف نمودن اسلایدها را به دانش‌پژوهان آموزش میدهیم. سپس طریقه تغییر Layout اسلایدها را آموزش داده‌ایم و در ادامه نحوه دسته بندی اسلایدها با بکارگیری Section را آموزش داده‌ایم. در پایان طریقه اَرنج کردن و مرتبسازی اسلایدها و بخشهای ارائه پاورپوینت را بررسی کرده‌ایم.

این سرفصل آموزشی شامل 4 ویدیو می باشد (36 دقیقه و 46 ثانیه)

اگر بخواهیم بصورت اجمالی دروس ارائه شده در این سرفصل را بررسی کنیم باید گفت که این بخش با آموزش نحوه افزودن تصاویر و clip art به اسلایدهای ارائه پاورپوینت آغاز میگردد و در ادامه نحوه ترازبندی صحیح اشیاء در اسلایدهای به کمک خطوط راهنما و guide بررسی میشود. بحث افزودن افکت و قالب بندی به اسلایدها یکی از مهمترین دستورات و ابزارها در کار با اسلایدهای ارائه میباشد که در این بخش بصورت کامل مورد بررسی قرار میگیرند. همچنین طریقه لایه بندی اشیاء افزوده شده به اسلاید با استفاده از object layering آموزش داده میشود. در نهایت نحوه کار با ابزار Eyedropper جهت انتخاب رنگ اسلاید و نحوه حذف پس زمینه تصاویر از طریق نرم افزار مایکروسافت پاورپوینت مورد بحث قرار گرفته است.

این سرفصل آموزشی شامل 6 ویدیو می باشد (48 دقیقه و 32 ثانیه)

توضیحات نرم افزار پاورپوینت:

نرم افزار پاورپوینت محبوب ترین پلتفروم تهیه “ارائه” محسوب می شود و در همین راستا کاربران نرم افزار پرطرفدار پاورپوینت در دوره آموزشی حال حاضر؛ با بهترین، جامع ترین و محتوایی ترین آموزه ها در قالب ویدئوهای آموزشی باکیفیت، پیرامون روش های ایجاد، ویرایش و به اشتراک گذاری ارائه های پاورپوینت آشنا می شوند. 


مجوز نشر آموزش جامع پاورپوینت PowerPoint:(وزارت ارشاد)

شماره مجوز ثبت شده اثر در وزارت ارشاد :060954-23878-8


ویژگی های نرم افزار پاورپوینت:

سرکارخانم معصومه ربیع زاده مدرس و استاد این دوره آموزشی به کاربران نرم افزار پاورپوینت آموزش می دهد که چگونه می توانند از ابتدایی ترین مرحله یعنی روش های ساخت اسلایدشوهای ارائه پاورپوینت شروع بکار کنند و در ادامه از قدرت و انعطاف پذیری الگو ها و قالب های موجود در این نرم افزار استفاده کنند تا نهایتاً بتوانند یک ارائه خارق العاده ایجاد و سفارشی نمایند. در ادامه استاد مربوطه این دوره آموزشی شما را با چگونگی و سناریوهای متفاوتی در کار با اسلایدهای ارائه پاورپوینت آشنا می کند که مهمترین آنها عبارتند از: روش های اضافه کردن و ویرایش متون، تصاویر، ویدئو و انیمیشن. کاربران این دوره آموزشی در خلال ویدئوهای آموزشی بصورت تخصصی با چگونگی قالب بندی اسلایدها جهت ایجاد ثبات در عملکرد کاری خود آشنا خواهند شد. سرکار خانم ربیع زاده در ادامه بعد از آموزش اصول و مبانی عمومی نرم افزار پاورپوینت با بیان روش های بهره برداری از یادداشت های سخنران یا همان speaker note ها؛ بهمراه آموزش ترفندهای خاص؛ به کاربران این دوره آموزشی تضمین می دهد که بتوانند یک ارائه پاورپوینت شفاف و واضح را در موعد مشخص براحتی تحویل اشخاص مورد نظر نمایند. علاوه بر تمام آموزش های ذکر شده کاربران این دوره آموزشی با روش های همکاری و مشارکت های گروهی همزمان در فضای ابری جهت ایجاد و تغییر و در نهایت اشتراک گذاری یک ارائه دقیق و جامع پاورپوینت آشنا می شوند و در نهایت در قالب ویدئوهای آموزشی با کیفیت فرا می گیرند که چگونه می توانند ارائه نهایی را جهت باشتراک گذاری با دیگران به کمک ابزارهای پرینت، فایل های PDF و یا استفاده از ابزار recorded slideshow؛ سفارشی، تنظیم و تهیه نمایند.


مزیت های آموزش جامع پاورپوینت PowerPoint طهاکو:

تاپیک های این دوره آموزشی عبارتند از:

  • طریقه اتصال پاورپوینت به OneDrive
  • طریقه ایجاد، تنظیم و سفارشی سازی ارائه های پاورپوینت به کمک الگوها و قالب های از پیش تعریف شده نرم افزار پاورپوینت
  • آشنایی با روش های بهره برداری از ابزار slide masters جهت ویرایش و تنظیم اسلایدها مطابق با دیدگاه ارائه دهنده
  • طریقه تغییر چیدمان یا Layout و آشنایی با روش های سفارشی سازی قالب ها
  • آشنایی با روش های اضافه نمودن اشیاء و آبجکت ها؛ شبیه تصویر ها به اسلایدها
  • آموزش طریقه کار با نقاط بالت، text boxe ها یا باکس های سفارشی سازی متن و جداول یا table ها
  • آشنایی با روش های اضافه نمودن اشکال یا shape ها، دیاگرام ها و نمودارها
  • آشنایی با طریقه افزودن و ترکیب کردن ویدئو، صدا و انیمیشن به اسلایدهای ارائه پاورپوینت
  • آموزش افزودن speaker note ها یا یادداشت های سخنران و کامنت ها به اسلایدهای ارائه پاورپوینت
  • بررسی تخصصی نحوه به اجرا درآوردن و کار با قابلیت اسلایدشو
  • بررسی تخصصی روش بهره برداری از یک ارائه پاورپوینت جهت تهیه ارائه های مورد نظر دیگر
  • پوشش کامل تمامی مباحث مرتبط با به اشتراک گذاری ارائه های پاورپوینت

پس با طهاکو همراه شوید.

آموزش جامع پاورپوینت می تواند سرنخی برای علاقه مندانی باشد که دوستدار تنظیم ارائه های خود می باشند. اگر بدنبال فراگیری محیط نرم افزار پاورپوینت برای تنظیم ارائه می باشید، آموزش پاورپوینت طهاکو شروع بسیار مناسبی خواهد بود.

این دوره برخلاف تصور من از بار علمی بالایی برخوردار بود. فیلم های آموزشی این مجموعه نه تنها آنچه در مورد نرم افزار پاورپوینت را می دانستم تقویت کرد، بلکه کار با چندین آپشن و ویژگی جدید که قبلاً از آنها استفاده نمی کردم را هم فرا گرفتم. من نه تنها این دوره را برای تیم طراحی شرکت تهیه نمودم بلکه بشدت آنرا به علاقه مندان این نرم افزار توصیه می کنم.

بی شک تلاش بی شائبه متخصصین طهاکو در تهیه این دوره جامع ستودنی است و پیشنهاد می شود هر دانشجو و حتی هر مهندسی قبل از ورود به بازار کار و یا جهت بهبود مراودات کاری خود آموزش نرم افزار پاورپوینت حاضر را مشاهده نماید و از آن استفاده و بهره کامل را بسته به دانش و اندوخته دانشگاهی خود ببرد.

کیفیت فیلم

ضبط ویدیوهای آموزش جامع پاورپوینت با کیفیت 720p صورت گرفته است و تمام 59 آموزش ویدیوی این دوره به تایید بخش کنترل کیفیت درآمده است.

کیفیت صدا

59 تراک صدای دوره جامع پاورپوینت تماماً در استودیو وکال دپارتمان نشر دیجیتال طهاکو ضبط شده و کیفیت این تراک ها در تضمین صددرصد مدیریت بخش صدا رسیده است.

کیفیت محتوا

تمام محتوای دروس آموزش جامع پاورپوینت به تایید مدرسین و کارگردانان طهاکو درآمده است و در صورت بروز هر گونه مغایرت در محتوا با اسناد داکیومنت این نرم افزار منجر به پاسخگویی اشخاص یاد شده نسبت به تمام هزینه ها، به کاربرانی می شود که زمان گذاشته اند و بعد از مشاهده آموزه های این دوره از رضایت محتوایی برخودار نشده اند.

مهارت های پوشش داده شده در این دوره: مقدماتی، متوسط، پیشرفته و تخصصی
مدت زمان آموزش: 06 ساعت و 13 دقیقه و 01 ثانیه

فایل های پروژه دوره

بدلیل عدم موافقت مدیریت طهاکو به استفاده از نسخه کرک شده، با کمال احترام به شرکت مایکروسافت؛ لینک های دانلود سورس اصلی نرم افزار قرار داده نمی شود و در همین راستا دپارتمان در تهیه دوره آموزشی، سورس نرم افزار را از توسعه دهنده این نرم افزار درخواست کرده که بعد از موافقت سورس تأیید شده به سمت آزمایشگاه ضبط فیلم ارسال شد. پیشنهاد ما به کاربران مهمان ارسال درخواست به شرکت مایکروسافت جهت دریافت لایسنس دوساله دانشجویی برای استفاده مطمئن از این نرم افزار می باشد. فایل های تمرینی بعد از ورود به وبسایت طهاکو، در همین قسمت قابل رؤیت می شود؛ در صورتی که در طهاکو اکانت فعال ندارید، از منوی بالا وبسایت طهاکو اقدام به ثبت نام کنید.

دوره ها
درس ها
طهاکو من
0