Skip to main content

آموزش جامع اکسل Excel

elearning excel

در بدو شروع کار سرفصل آموزشی حاضر دانش پژوهان با خوش آمدگویی مدرسین و اشخاصی که در تهیه این آموزش ها دخیل بوده اند روبرو می شوند و توضیحاتی پیرامون مقدمات ابتدایی در فعالیت هایی که در دوره جامع نرم افزار اکسل پیشرو دارند دریافت می کنند. بعد از اینکه دانش پژوهان متوجه اهداف و عملکردهای آتی شدند با نحوه بکارگیری و استفاده از فایل های پروژه آشنا می شوند و متوجه می شوند در حین یادگیری چگونه می توانند از فایل های ارائه شده استفاده های لازم را ببرند.

این سرفصل آموزشی شامل 2 ویدیو می باشد (01 دقیقه و 48 ثانیه)

در ابتدایی ترین سرفصل از دوره آموزش جامع اکسل طهاکو، دانش پژوهان در ابتدا با این موضوع آشنا می شوند که نرم افزار اکسل چیست و چه کارایی هایی دارد. در ادامه، و در جهت آشنایی با اینترفیس این نرم افزار، نحوه استفاده از منوی های سیستمی اکسل، نحوه بکارگیری نوار ابزار دسترسی سریع و همچنین با مروری بر اینترفیس این نرم افزار آشنا می شوند. کاربران در آموزه ای مجزا، با وجه تمایز ورک بوک و ورک شیت آشنا می شوند و نحوه استفاده از نوار فرمول اکسل را کامل فرا می گیرند. نوار وضعیت و ابزارهای نویگیشن اکسل، بهمراه آشنایی با Shortcut menus و mini toolbar مباحث دیگری هستند که در این سرفصل آموزشی مورد بحث و بررسی قرار می گیرند. در نهایت دانش پژوهان با نحوه ایجاد ورک بوک ها و نحوه بکارگیری هلپ و راهنمای مایکروسافت اکسل آشنا می شوند.

این سرفصل آموزشی شامل 10 ویدیو می باشد (1 ساعت و 2 دقیقه و 13 ثانیه)

از دیدگاه مدرسین طهاکو؛ هر فارغ التحصیل و جویای کاری، می بایست سرفصل آموزشی حاضر با عنوان “وارد کردن اطلاعات” را فرابگیرد. در این ساعت از طهاکو با آموزش هایی پیرامون روش های وارد کردن اطلاعات در سلول ها، ورک شیت ها و ورک بوک های اکسلدر خدمت دانش پژوهان همیشه همراه هستیم. اینبار ابتدا شما را با بنیادی ترین آموزش Excel یعنی نحوه دیتااینتری در سلول های اکسل و سپس ویرایش آنها آشنا می کنیم و بطور عملی به شما نشان می دهیم که چگونه قابلیت AutoFill می تواند در پر کردن اتوماتیک داده ها به ما کمک کند. در ادامه فرهیختگان با نحوه بکارگیری تاریخ و زمان در اکسل آشنا می شوند و یاد می گیرند چگونه از ابزارهای آندو و ریدو و همچنین ابزار ذخیره با گزینه های Save و Save As در حین طراحی استاتوس هایشان، به نحو احسن استفاده لازم را ببرند. در پایان آموزش اضافه کردن نظر و کامنت دهی در پروسه های سازمانی طراحی استاتوس با اکسل آموزش داده شده است.

این سرفصل آموزشی شامل 6 ویدیو می باشد (39 دقیقه و 03 ثانیه)

فرمول نویسی و کار با توابع، از ارکانی بحساب می‌آید، که هر کاربر این نرم افزار باید با طریقه استفاده از آنها آشنایی پیدا کند. در این سرفصل آموزشی طهاکو، مدرسین کار را با نحوه نوشتن فرمولهای ساده بصورت عملی آغاز کرده‌اند. در ادامه با تکنیک کپی صحیح فرمولها آشا میشوید و کار را با عملکردهای اتوماتیک فرمولها در نحوه محاسباتشان فرا میگیرید. نحوه استفاده از روابط ریاضی برای انجام محاسبات، آشنایی با نحوه ثابت سازی فرمولها و استفاده از توابع پرکاربرد Sum و Average از دیگر مباحثی است که در این دوره مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در پایان دانش‌پژوهان با متداول‌ترین و پرکاربردترین توابع اکسل آشنا میگردند.

این سرفصل آموزشی شامل 7 ویدیو می باشد (58 دقیقه و 19 ثانیه)

برای مشاهده سریع و بهره‌برداری مناسب از داده های موجود در ورک شیت اکسل، همواره تنظیم نما و محیط کار از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. تنظیمات فونت داده‌های نوشتاری و عددی، تنظیم عرض و ارتفاع سطر و ستونهای تعریف شده در ورکشیت و یا ترازبندی متن و ایجاد کادرهای مناسب، تنظیم قالب اعداد و تاریخ و زمان از جمله این مبانی است که در این سرفصل آموزشی به آنها پرداخته ایم. از جمله ویژگی‌هایی که در این فصل بررسی میشود قابلیت conditional formatting، ساخت و تنظیم انواع table و slicer و همچنین وارد کردن اشکال و عناصر بصری به داخل ورکشیت داده‌های اکسل میباشد.

این سرفصل آموزشی شامل 9 ویدیو می باشد (1 ساعت و 43 دقیقه و 13 ثانیه)

توضیحات نرم افزار اکسل:

آموزش کار با رابط کاربری اکسل وارد کردن اطلاعات یا دیتا اینتری ساختن فرمول ها و تابع قالب بندی و فرمت ،سطر ،ستون ، سلول و داده ها کار با  alignment و text wrap تنظیم ستون ها و سطرهای ورک شیت اکسل پیدا کردن و جایگزینی اطلاعات در اکسل پرینت و اشتراک گذاری ورک شیت های اکسل ایجا نمودار و PivotTables اضافه و حذف کردن شیت ها در اکسل استفاده از توابع قدرتمند IF و VLOOKUP محافظت و پسوردگذاری بر روی ورک شیت ها و ورک بوک ها نظم دادن و دسته بندی اطلاعات و داده ها آنالیز اطلاعات با استفاده از Goal Seek و Solver ایجاد و کار با انواع ماکرو ها در اکسل

مهارت های استادی در کار با نرم افزار اکسل را با دوره آموزشی حال حاضر شروع کنید،مهارت در تمامی محیط های پرطرفدارترین و قدرتمند ترین نرم افزار صفحه  گسترده دنیا ، همراه با کارشناس زبده این نرم افزار مهندس طاهره غفاری.


مجوز نشر آموزش جامع اکسل Excel:(وزارت ارشاد)

شماره مجوز ثبت شده اثر در وزارت ارشاد : 058581-23878-8


ویژگی های نرم افزار اکسل:

در این دوره آموزشی نحوه ورود صحیح انواع دیتا را فرا خواهید گرفت و یاد می گیرید چگونه اطلاعات خود را سازماندهی کنید،فرا می گیرید که چگونه محاسبات خود را با استفاده از توابع ساده موجود در نرم افزار اکسل انجام دهید،با ورک شیت هایِ مختلف آشنا می شوید، آموزش می بینید که چگونه ظاهر و قالب اطلاعاتِ سلول های خود را سفارشی کنید،و می فهمید که چگونه می توانید نمودارها و ابزار  PivotTables را برای کار خود سفارشی نمایید .بقیه دروس این دوره کامل و پیشرفته که از سطوح ابتدایی استارت می خورد شامل: کار با دستور قدرتمند IF ، VLOOKUP ، و COUNTIF نیز می باشد.توابعی که در این دوره بصورتِ مفهومی و متفاوت آشنا خواهید شد عبارتند از:GOAL SEEK ، SOLVER و بقیه ابزارهای آنالیز اطلاعات و داده ها؛و در نهایت آموزش می بینید که چگونه بصورت اتوماتیک با استفاده از ماکروها وظایف و کارهای خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهید.


مزیت های آموزش جامع اتوکد اکسل Excel طهاکو:

تاپیک های این دوره اموزشی عبارتند از:

  • آموزش کار با رابط کاربری اکسل
  • وارد کردن اطلاعات یا دیتا اینتری
  • ساختن فرمول ها و تابع
  • قالب بندی و فرمت ،سطر ،ستون ، سلول و داده ها
  • کار با  alignment و text wrap
  • تنظیم ستون ها و سطرهای ورک شیت اکسل
  • پیدا کردن و جایگزینی اطلاعات در اکسل
  • پرینت و اشتراک گذاری ورک شیت های اکسل
  • ایجا نمودار و PivotTables
  • اضافه و حذف کردن شیت ها در اکسل
  • استفاده از توابع قدرتمند IF و VLOOKUP
  • محافظت و پسوردگذاری بر روی ورک شیت ها و ورک بوک ها
  • نظم دادن و دسته بندی اطلاعات و داده ها
  • آنالیز اطلاعات با استفاده از Goal Seek و Solver
  • ایجاد و کار با انواع ماکرو ها در اکسل

پس با طهاکو همراه شوید.

آموزش جامع اکسل می تواند سرنخی برای علاقه مندان به کار با طراحی استاتوس های تحیل داده باشد، لذا آموزش اکسل طهاکو شروع بسیار مناسبی برای طراحی پایگاه داده جهت تحلیل دیتا بحساب آید.

این دوره برخلاف تصور من از بار علمی بالایی برخوردار بود. فیلم های آموزشی این مجموعه نه تنها آنچه در مورد نرم افزار اکسل را می دانستم تقویت کرد، بلکه کار با چندین آپشن و ویژگی جدید که قبلاً از آنها استفاده نمی کردم را هم فرا گرفتم. من نه تنها این دوره را برای تمام اعضای شرکت تهیه نمودم بلکه بشدت آنرا به علاقه مندان این نرم افزار توصیه می کنم.

بی شک تلاش بی شائبه متخصصین طهاکو در تهیه این دوره جامع ستودنی است و پیشنهاد می شود هر دانشجویی در هر رشته ای قبل از ورود به بازار کار و یا جهت بهبود مراودات کاری خود آموزش نرم افزار اکسل حاضر را مشاهده نماید و از آن استفاده و بهره کامل را بسته به دانش و اندوخته دانشگاهی خود ببرد.

کیفیت فیلم

ضبط ویدیوهای آموزش جامع اکسل با کیفیت 720p صورت گرفته است و تمام 85 آموزش ویدیوی این دوره به تایید بخش کنترل کیفیت درآمده است.

کیفیت صدا

85 تراک صدای دوره جامع اکسل تماماً در استودیو وکال دپارتمان نشر دیجیتال طهاکو ضبط شده و کیفیت این تراک ها در تضمین صددرصد مدیریت بخش صدا رسیده است.

کیفیت محتوا

تمام محتوای دروس آموزش جامع اکسل به تایید مدرسین و کارگردانان طهاکو درآمده است و در صورت بروز هر گونه مغایرت در محتوا با اسناد داکیومنت این نرم افزار منجر به پاسخگویی اشخاص یاد شده نسبت به تمام هزینه ها، به کاربرانی می شود که زمان گذاشته اند و بعد از مشاهده آموزه های این دوره از رضایت محتوایی برخودار نشده اند.

مهارت های پوشش داده شده در این دوره: مقدماتی، متوسط، پیشرفته و تخصصی
مدت زمان آموزش: 12 ساعت و 40 دقیقه و 19 ثانیه

فایل های پروژه دوره

بدلیل عدم موافقت مدیریت طهاکو به استفاده از نسخه کرک شده، با کمال احترام به شرکت مایکروسافت؛ لینک های دانلود سورس اصلی نرم افزار قرار داده نمی شود و در همین راستا دپارتمان در تهیه دوره آموزشی، سورس نرم افزار را از توسعه دهنده این نرم افزار درخواست کرده که بعد از موافقت سورس تأیید شده به سمت آزمایشگاه ضبط فیلم ارسال شد. پیشنهاد ما به کاربران مهمان ارسال درخواست به شرکت مایکروسافت جهت دریافت لایسنس دوساله دانشجویی برای استفاده مطمئن از این نرم افزار می باشد. فایل های تمرینی بعد از ورود به وبسایت طهاکو، در همین قسمت قابل رؤیت می شود؛ در صورتی که در طهاکو اکانت فعال ندارید، از منوی بالا وبسایت طهاکو اقدام به ثبت نام کنید.

دوره ها
درس ها
طهاکو من
0