Skip to main content

آموزش جامع اتوکد مکانیکال AutoCAD Mechanical

AutoCAD Mechanical

در سرفصل آموزشی حاضر بعد از خوش آمدگویی به متخصصین محترم، پیشگفتاری پیرامون پیشنیازها و مقدمات و موارد مورد نیاز در بحث پیرامون آموزش اتوکد مکانیکال بیان شده است و در ادامه فایل های پروژه مورد بحث و بررسی قرار می گیرند تا مهندسان مکانیک با نحوه بکارگیری آنها آشنا شوند. در پایان این سرفصل دانش پژوهان با ابزارها و ویژگی های جدیدی که در نسخه های جدید اتوکد مکانیکال ارائه شده است آشنایی کامل پیدا می کنند تا با این پیشگفتار آماده ورود به دوره حاضر شوند.

این سرفصل آموزشی شامل 4 ویدیو می باشد (10 دقیقه و 55 ثانیه)

قبل از شروع کار با ابزارها و ویژگی های نرم افزار اتوکد مکانیکال، بهتر است یک بررسی کلی در محیط کار و رابط کاربری یا یوزر اینترفیس نرم افزار داشت تا بعد از حصول آشنایی با رابط نرم افزار بتوان در حین طراحی براحتی کار را پیش برد؛ و در همین راستا دانش پژوهان در سرفصل حاضر ابتدا با رابط کاربری آشنا می شوند و سپس نحوه استفاده از ریبون ها را فرا می گیرند، در ادامه با نحوه اضافه کردن و تغییر فضاهای کاری یا WorkSpace ها آشنا می شوند و همچنین کار با نوارهای وضعیت یا Status Bar و نوار ناوبری یا Navigation Bar را فرا می گیرند. در ادامه مباحث تب های ترسیم ها مورد بحث قرار گرفته است. دانش پژوهان در یک مرور کلی، کار با منوهای میانبر یا Shortcut Menu ها را فرا می گیرند و سپس بعد از یادگیری نحوه ایجاد دسترسی به هلپ و راهنمای آنلاین و آفلاین نرم افزار اتوکد مکانیکال، با نحوه بهره برداری از این ابزار سودمند آشنا می شوند. در ویدئویی مجزا، نحوه سفارشی سازی ریبون مورد بحث قرار گرفته است. کادر های محاوره ای ناوبری فایل و همچنین تنظیمات نقشه کشی یه همان Drafting Settings دو مورد دیگر از موضوعاتی هست که در سرفصل حاضر بررسی می شود. در نهایت دانش پژوهان با نحوه بکارگیری ابزار دسترسی سریع یا Quick Access Toolbar آشنا می شوند.

این سرفصل آموزشی شامل 12 ویدیو می باشد (// دقیقه)

اساس شخصی سازی تنظیمات در اتوکد مکانیکال بر مبنای دو مقوله مدیریت ویژگی‌های آبجکت و مدیریت لایه دسته بندی می شود. با این دو مورد مفهوم طراحی برای تولید کننده راحت‌تر قابل تفهیم می‌شود. در این سرفصل آموزشی مهندسین مکانیک با ویژگی‌های قابل تنظیم آبجکت‌ها که به انتقال مفهوم نقشه کمک می‌کنند، از طریق پنجره Options آشنا شده و در ادامه با بیان مباحث Automatic property، با فلسفه عملکرد ویژگی‌های خودکار این نرم افزار آشنایی پیدا می‌کنند تا بتوانند سریع‌تر و با دقت بالاتری نسبت به نقشه‌کشی اقدام کنند. سفارشی سازی لایه‌ها و در ادامه استفاده از لایه های تنظیم شده در جهت کنترل سناریو طراحی مکانیکی و سرانجام استفاده از اشکال هندسی روی لایه‌ها، دیگر مباحث مدیریت Layer می‌باشد که با بیان آنها دانش پژوهان با رفتار و عملکرد اصلی نرم‌افزار AutoCAD Mechanical آشنا می‌شوند و متوجه قابلیت‌ها و برتری این نرم افزار نسبت به سایر رقیبان خواهند شد.

این سرفصل آموزشی شامل 5 ویدیو می باشد (37 دقیقه و 10 ثانیه)

طراحان مکانیکی از نرم‌افزار اتوکد مکانیکال با مکانیسم متفاوتی اکثراً برای کار با نقشه‌های دوبعدی بهره می‌برند، لذا در این سرفصل بر آن هستیم تا مهندسین را در ابتدا با فرآیند ساخت یک نقشه آشنا کنیم و آنها را با ساختار طبقه بندی شده داده‌های نرم‌افزار آشنا کنیم. ورک‌اسپیس یا محیط کار Structure را بررسی خواهیم کرد و نحوه بکارگیری مجدد و ویرایش داده‌های ساختار بندی شده را شرح می‌دهیم و دانش‌پژوهان را با طریقه پیوست منابع خارجی آشنا می‌کنیم. در ادامه فایل host drawing بدون نام معرفی می‌شود؛ انتخاب Path جدید مورد بررسی قرار می‌گیرد و در کار با فایل‌های مرجع xref، مباحث تغییر نوع Path و Find and Replace مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این سرفصل آموزشی شامل 10 ویدیو می باشد (46 دقیقه و 46 ثانیه)

در این بخش از دوره کامل اتوکد مکانیکال به بررسی ابزارهای اصلی طراحی مهندسی در جهت ساخت اشکال هندسی کلیدی پرداخته‌ایم. طریقه بکارگیری object snapهای معمولی و پیکربندی power snaps را بررسی کرده‌ایم و در ادامه نحوه بکارگیری و قرار دادن خطوط مرکزی Centerline در طراحی و همچنین رسم سوراخ‌ها Holes را آموزش داده‌ایم و ساخت خطوط نامحدود مرزی construction line در حین طراحی موضوع دیگری است که بیان شده است. انواع مختلفی از ابزارهای Line در دسترس برای خط‌کشی مورد بررسی قرار گرفته و در نهایت با تعریف قطعات و سوراخ‌ها و قابلیت selection-Off-screen آشنا می شویم و همراه دانش‌پژوهان طهاکو با بررسی قابلیت جدید linetype gap selection به این سرفصل آموزشی خاتمه داده‌ایم.

این سرفصل آموزشی شامل 11 ویدیو می باشد (// دقیقه و // ثانیه)

در این بخش نحوه ویرایش برخی اشکال هندسی موجود در طراحی های نرم افزار اتوکد مکانیکال مورد بررسی قرار گرفته است و در همین راستا کار با ابزار power editing برای ویرایش کلی ابعاد و عناصر تمامی قسمت های نقشه آموزش داده شده است. در ادامه مفهوم associative hide بدون ساختار موجود در ساختار والد و فرزندی فضای کار structure از قسمت mechanical browser مورد بحث قرار گرفته و در نهایت با ایجاد یک موقعیت مخفی با بکارگیری associative hides و همچنین نماهای ساخت در ساختار structure کار آموزش در این سرفصل به پایان رسیده است.

این سرفصل آموزشی شامل 4 ویدیو می باشد (34 دقیقه و 14 ثانیه)

افزودن و ذکر (Notate) برای قطعات یا پارت‌های استاندارد در نقشه های اتوکد مکانیکال یک عملکرد ساده محسوب می‌شود که در ابتدای این سرفصل آموزشی به آن پرداخته‌ایم. در ادامه کار با پالت Content Libraries و همچنین نحوه بکارگیری تسمه‌ها و زنجیر‌ها را شرح داده‌ایم و در پایان هم به نحوه ایجاد و سفارشی‌سازی مولدهای شافت و نحوه تعریف و اعمال تنظیمات برای فنرها در نقشه‌ها پرداخته‌ایم.

این سرفصل آموزشی شامل 6 ویدیو می باشد (// دقیقه و // ثانیه)

در این بخش نحوه ساخت Sheetها در اتوکد مکانیکال آموزش داده می‌شود. در ابتدا تنظیم viewports یا نمای قابل نمایش و جزئیات قابل تنظیم و موجود در تب Layout بررسی شده است. در ادامه با یک title block، در جهت بررسی جزئیات و نماها، هم در تب layout و هم در تب model کار شده و آموزشی مجزا پیرامون طریقه ایجاد Annotation View یا نماهای حاشیه‌نویسی شده در فضای کار Structure برای ذکر نام یک View خاص ارائه شده است. در نهایت با دانش‌پژوهان با مراحل کار و فرآیند فراخوانی title blockها و borderها به طراحی و محیط drawing area آشنا می‌گردند.

این سرفصل آموزشی شامل 4 ویدیو می باشد (39 دقیقه و 58 ثانیه)

در این بخش به بررسی مباحث dimensions و همچنین annotation در جهت اندازه‌گذاری و حاشیه‌نویسی روی قطعات استاندارد موجود در نقشه پرداخته‌ایم. در ابتدا نحوه علامت‌گذاری قطعات استاندارد و زیرمونتاژها و طریقه استفاده از Power Dimensionها شرح داده شده است. فرآیند multiple dimensions یا اندازه‌گذاری چندگانه بهمراه ویرایش ابعاد آموزش داده شده و در انتها  آموزش‌هایی پیرامون نحوه سفارشی‌سازی چارت holeها و لیست فیتینگ‌ها بهمراه نحوه ایجاد لیست بازبینی توضیح داده شده است.

این سرفصل آموزشی شامل 6 ویدیو می باشد (38 دقیقه و 33 ثانیه)

این بخش پیرامون بررسی مباحثی همچون bill of materials یا فهرست مواد، parts listsها یا همان لیست قطعات و بالن‌های شماره در طراحی‌های اتوکد مکانیکال می‌باشد. در ابتدا نحوه ایجاد part referenceها آموزش داده شده است.. سپس نحوه ایجاد و ویرایش bill of materials یا باختصار BOM و همچنین parts list یا باختصار لیست قطعات هم در فضای کار Mechanical و هم در فضای کار Structure شرح داده شده است. در پایان نیز دانش‌پژوهان طریقه افزودن بالن به نقشه‌های مونتاژ را فرا می‌گیرند.

این سرفصل آموزشی شامل 6 ویدیو می باشد (44 دقیقه و 31 ثانیه)

مدرسین طهاکو در سرفصل آموزشی حاضر به مباحث تخصصی مورد نیاز مهندسان مکانیک در حین طراحی با نرم‌افزار نقشه‌کشی اتوکد مکانیکال پرداخته‌اند. از جمله موضوعات مورد بحث در این بخش، آموزش نحوه محاسبه ممان اینرسی با استفاده از این محصول معتبر شرکت اتودسک می‌باشد. در ادامه نحوه محاسبه خط انحنا (deflection line) و سپس طریقه انجام محاسبات استحکام شفت مورد بررسی دقیق قرار گرفته است. در پایان مقوله تحلیلی CAE با عنوان طریقه محاسبه تنش‌های FEA در سلسله مباحث تجزیه و تحلیل المان محدود آموزش داده شده است.

این سرفصل آموزشی شامل 4 ویدیو می باشد (47 دقیقه و 06 ثانیه)

در بخش حاضر و با هدف بکارگیری و استفاده از اطلاعات و داده‌های موجود در نقشه اتوکد مکانیکال، ابتدا نحوه حذف کردن محتوای یک ترسیم را بیان نموده‌ایم تا با فراگیری این تکنیک بتوانید دیتا طراحی را برای افرادی که نرم‌افزار مورد بحث را در اختیار ندارند بدون بروز هر گونه مشکلی ارسال کنید. در ادامه نیز در جهت ایمپورت یا اکسپورت داده‌های یک نرم‌افزار دیگر به AutoCAD Mechanical و یا بالعکس و همچنین در جهت حفظ صحیح اطلاعات، نحوه استفاده از فایل‌های IGES آموزش داده شده است. در نهایت نحوه بکارگیری داده‌های سه بعدی طراحی را در دستور کار قرار داده‌ایم و دانش‌پژوهان را با نحوه ایجاد نماهای پرسپکتیو از مدل‌های مذکور آشنا کرده‌ایم.

این سرفصل آموزشی شامل 3 ویدیو می باشد (28 دقیقه و 04 ثانیه)

در این بخش تمرکز مدرسین بر طریقه صحیح کنترل تنظیمات و ساخت داده‌های استاندارد نقشه می‌باشد. دانش‌پژوهان در بدو شروع با ساخت یک فایل template اتوکد مکانیکال و فرمت dwt آشنا می‌شوند تا اطلاعات و تنظیمات متداول مورد نیاز در کار خود را با آن در دسترس داشته باشند. در ادامه مقوله Layers properties و object properties برای بررسی طریقه تنظیم مشخصات موجود لایه‌ها و بالطبع اعمال لایه‌های یاد شده روی آبجکت‌ها جهت تعریف مشخصاتی که در بخش تنظیم لابه‌ها در نظر گرفته شده، خواهیم پرداخت. همچنین تنظیم annotationهای نقشه‌های اتوکد مکانیکال مورد بررسی قرار گرفته تا طراحان با نحوه کنار هم قرار دادن استانداردهای مهندسی برای پیشبرد اهداف پروژه آشنا شوند. تغییر تنظیمات bill of materials یا همان فهرست مواد و سپس تغییر کانفیگ part list یا لیست قطعات و در پایان تغییر تنظیمات balloons طراحی، برای زمان ساخت و تدوین اطلاعات و دیتای استاندارد نقشه؛ به طراحان آموزش داده شده است.

این سرفصل آموزشی شامل 6 ویدیو می باشد (58 دقیقه و 30 ثانیه)

در ابتدا این سرفصل آموزشی نحوه ایمپورت فایل با فرمت PDF با استفاده از فرمان PDF Import به اتوکد مکانیکال و سپس اعمال تنظیمات مورد نیاز بر روی آن آموزش داده شده است. در ادامه نحوه تبدیل متن SHX برگرفته از پی‌دی‌اف به فرمت MTEXT آنهم با استفاده از فرمان PDFSHXTEXT بررسی شده است تا با اینکار امکان انتخاب یک متن چند خطی استاندارد (mutli-line text) برایمان میسر گردد و در نهایت با بکارگیری فرمان TXT2MTXT مبادرت به تبدیل Text به Mtext اینبار برای ایجاد یک گروه‌بندی واحد از تمامی متون چند خطی استاندارد در نقشه اتوکد می‌نماییم.

این سرفصل آموزشی شامل 3 ویدیو می باشد (15 دقیقه و 32 ثانیه)

در نسخه‌های جدید نرم‌افزار اتوکد مکانیکال شاهد فی‌چرهای جدیدی بوده‌ایم که در این سرفصل آموزشی به دو مورد از کاربردی‌ترین این قابلیت‌ها اشاره شده است. اول از همه به پشتیبانی از مانیتورهای رزولوشن بالا 4K اشاره شده است و نحوه اعمال تنظیمات مورد نیاز آموزش داده شده است و در ادامه به بحث بررسی فرمت جدید DWG با تگ 2018 اشاره شده است و نحوه تنظیم آن بعنوان فرمت پیشفرض نیز آموزش داده شده است.

این سرفصل آموزشی شامل 2 ویدیو می باشد (8 دقیقه و 04 ثانیه)

در این سرفصل آموزشی نیز، مدرسین به بررسی قابلیت جدید اتوکد مکانیکال با عنوان دستورات مقایسه‌ای نقشه‌ها با یکدیگر پرداخته‌اند. لذا در ابتدا اقدام به تعریف و شروع بکار با یک نقشه مقایسه‌ای کرده‌ایم و در ادامه نتایج حاصل از نقشه مقایسه‌ای که از تفاوت‌های دو نقشه تقریباً یکسان حاصل می‌شود و همچنین برخی فرمان‌ها و ابزارها که در حین کار با نتایج یک نقشه مقایسه‌ای بکار می‌آیند بررسی شده است.

این سرفصل آموزشی شامل 3 ویدیو می باشد (21 دقیقه و 23 ثانیه)

توضیحات نرم افزار اتوکد مکانیکال:

اتوکد مکانیکال نام نرم افزاری جامع از خانواده اتودسک می باشد که معادل لاتین آن AutoCAD Mechanical می باشد.

 نرم افزاری کاربردی برای انواع مهندسانی بحساب می آید که قصد دارند در رابط کاربری نرم افزاری شبیه به اتوکد معمولی اقدام به طراحی قطعات مکانیکی نمایند. این نرم افزار علاوه بر اینکه یک نرم افزار بسیار عالی برای مهندسان مکانیک بحساب می آید، بلکه برای مهندسی های وابسته به رشته مادر مکانیک، همچون مهندسان رشته های صنایع، هوافضا، کشتی و صنایع نظامی و … بسیار کاربردی می باشد.

اتوکد مکانیکال را به نوعی می توان اتوکد پیشرفته و دوبعدی برای طراحی قطعات مکانیکی بحساب آورد که می تواند در کنار تمامی کتابخانه ها و استانداردهای مهندسی نیاز هر اپراتوری را در طراحی قطعات رفع نماید. نرم افزار اتوکد مکانیکال یا باصطلاح AutoCAD Mechanical یکی از نرم افزارهای خانواده اتودسک بحساب می آید که رابط کاربری بسیار ساده ای شبیه به نرم افزارهای AutoCAD معمولی دارد. ولی در حین سادگی یک نرم افزار نقشه کشی دوبعدی قطعات مکانیکی بسیار قوی هم محسوب می شود. با این تفاسیر اتوکد مکانیکال از دیگر نرم‌افزارهایی هست که روی پلتفرم اتوکد تولید شده و نامه کامل این نرم افزار Autodesk AutoCAD Mechanical می باشد، و همان‌طور که از نامش برمی‌آید، به‌ جز قابلیت‌های معمول نرم‌افزار اتوکد شامل ابزارها و امکانات اضافی برای طراحی قطعات مکانیکی نیز می‌باشد. این نرم‌افزار کتابخانه‌ی جامعی از قطعات و همچنین ابزارهای کاملی که مبتنی بر استانداردهای طراحی مکانیکی، هستند را فراهم می‌آورد و نیاز هر قشری با هر سطح از اطلاعاتی را برآورده می کند. با بیانی ساده تر می توان گفت AutoCAD Mechanical محصولی از سری نرم افزار های AutoCAD می باشد که توسط کمپانی AutoDesk تولید و ارائه شده است. اتودسک یکی از اولین شرکت‌هایی می‌باشد که با ساخت اتوکد استفاده از کامپیوتر را در طراحی مهندسی رواج داد. پس از آن بود که کامپیوتر یکی از ابزارهای اصلی طراحی مهندسی به حساب آمد.

 در این نرم افزار شما می توانید با استفاده از المان های از پیش طراحی شده ای که مختص طراحی های مکانیکی است، در طراحی های خود سرعت بیشتر و هم چنین دقت بیشتری را داشته باشید. این نسخه از نرم افزار نسبت به نسخه اصلی اتوکد، امکانات بیشتر و منحصر به فردی را در مقوله لایه گذاری ها و ابزارهای تخصصی در خود جای داده است. Part list از پیش آماده این نرم افزار به طوری ارائه شده است که می توانید زمان طراحی خود را به طور چشمگیری کاهش داده و ابزارهای گزارش گیری و ارائه ی آمارهای دقیق این نرم افزار باعث می شود تا لیست کاملی از اسناد مرتبط با مقوله structure خود داشته باشید.

اتودسک اتوکد مکانیکال یک نرم‌افزار طراحی به کمک رایانه است. اتوکد مکانیکال با ارائه تمامی امکانات مربوط به مدل سازی، مونتاژ، مجموعه سازی، کاتالوگ قطعات استاندارد آماده، ایجاد روابط مکانی قطعات، تعریف نماهای انفجاری، تولید نقشه‌های دوبعدی حرفه‌ای و بسیاری از موارد دیگر به یک مجموعه کامل و بدون نقص برای طراحی مهندسی می‌باشد.

در صنعت امروز، سرعت و دقت در کار، یکی از فاکتورهای مهم طراحی می‌باشد که اتوکد مکانیکال با استفاده از اتوکد برای ترسیمات پایهٔ دوبعدی، آن را برای کاربر فراهم کرده‌است. این نرم‌افزار با ساده‌ترین دستورها برای طراحی، تمامی امکانات لازم را در اختیار طراح قرار داده است و پیچیدگی‌های بسیار زیادی که در نرم‌افزارهای دیگر موجود است را ندارد.

در گذشته مکانیکال دسکتاپ یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند در طراحی صنعتی بود ولی نقطه ضعف‌های اساسی آن منجر به ارائه محصول قدرتمند و گسترده اتوکد مکانیکال توسط شرکت اتودسک شده‌است. این نرم‌افزار یکی از نرم‌افزارهای قدرتمند طراحی سه بعدی قطعات می‌باشد که در رقابت تنگاتنگی با سالیدورکس، اینونتور و سالید اج دارد. اتوکد مکانیکال از جمله نرم‌افزارهای قدرتمند در حیطه CAD می‌باشد که بر بستر نرم‌افزار معروف اتوکد بنا شده‌است. از این رو در زمینه ترسیمات دو بعدی که برای مدلسازی سه بعدی نیاز است از همان امکانات اتوکد می‌توان بهره گرفت. در این نرم‌افزار امکانات پرقدرتی جهت ساخت مدل، مونتاژ و موارد دیگر در نظر گرفته شده‌است. از طرفی برخی نرم‌افزارهای دیگر نیز با پشتیبانی اتوکد مکانیکال خدمات دیگری را روی مدل‌های ترسیمی ارائه می‌دهند.

به کمک این نرم افزار می توانید قطعات مکانیکی مورد استفاده در حوزه های مختلف صنعتی همچون اتومبیل‌ سازی، کشتیرانی، فضانوردی، ماشین و دستگاه های تولید و… را طراحی کنید. همچنین نقشه ها و طراحی ها را می توانید با پارامتر های مختلف محدود کرده و مانع از ایجاد خطا در طراحی شوید. کاربردی ترین نرم افزار در طراحی های مکانیکی و جامدات بوده و می توانید از بانک های اطلاعاتی و ابزار هایی همچون پیچ ها، فنر ها، واشر ها و… نیز استفاده کنید.

در کل می توان گفت AutoCAD Mechanical (اتوکد مکانیکال) یکی از برترین پلتفرم های AutoCAD برای طراحی قطعات مکانیکی است.


مجوز نشر آموزش جامع اتوکد مکانیکال AutoCAD Mechanical:(وزارت ارشاد)

شماره مجوز ثبت شده اثر در وزارت ارشاد : بعد از أخذ شماره مجوز بهمراه تصویر در این قسمت وارد می شود.


ویژگی های نرم افزار اتوکد مکانیکال:

یادگیری و کاربری سریع به دلیل وجود محیط آشنای نرم‌افزار اتوکد

طراحی و مدل‌سازی انواع قطعات مکانیکی

ایجاد ابعاد دقیق مدل‌های مکانیکی به‌صورت هوشمند

دارای کتابخانه‌ای بیش از 700هزار قطعات و قابلیت‌های استاندارد با امکان اضافه‌کردن قطعات سفارشی به آن

امکان به‌روزرسانی و هماهنگ‌سازی قطعات با آخرین استانداردها

امکان هم‌افزایی یا Synergy برای مهندسی مکانیک

قابلیت تجزیه و تحلیل طرح

برخورداری از امکانات تهیه‌ی پیش‌نویس، مستندسازی، حاشیه‌نویسی، گزارش‌دهی و اشتراک‌گذاری پروژه‌ها

دارای بخش مرورگر محتوا جهت یافتن سریع محتوای مورد نیاز

امکان جدید پشتیبانی از مدل‌های سه‌بعدی CAD

هماهنگی با سایر برنامه‌های مجموعه‌ی اتوکد و نیز نرم‌افزارهای رایج طراحی مکانیک‌

از نسخه‌ی جدید این نرم افزار مانند برنامه اصلی اتوکد صرفاً در ویرایش 64بیتی ارائه می‌شود.

غالبا نرم‌افزارهای شرکت اتودسک به دو صورت فایل اصلی از سایت Autodesk – که به sfx شهرت دارد – و نیز به‌شکل ISO منتشر می‌شوند. نسخه‌ی ISO هیچ تفاوتی با نسخه‌ی اصلی ندارد و صرفا فایل‌ها استخراج شده و به‌همراه فعال‌ساز، درون ایمیج قرار گرفته است. به‌دلیل حجم بالاتر نسخه‌ی ISO و نیز برخی مشکلات نصب و…، نسخه‌ی sfx قرار می‌گیرد.

معمولا فعال‌ساز مجموعه نرم‌افزارهای Autodesk به‌صورت یک کرک عمومی توسط گروه XFORCE منتشر می‌شود و این نسخه هم همین‌طور است.

افزایش سرعت پروسه طراحی بخاطر حذف مرحله نقشه‌کشی و نقشه خوانی

جلوگیری از اشتباهات ناخواسته بخاطر استفاده از مدل سه بعدی به جای دو بعدی

امکان محدود کردن طرح با قیدگذاری و تلرانس گذاری

امکان تهیه نقشه‌های انفجاری، لیست قطعات و شماره‌گذاری خودکار آنها

امکان تهیه نقشه‌های دو بعدی و برشها از طرحهای سه بعدی

امکان مونتاژ قطعات

امکان تحلیل مدل از نظر مقاومت مصالح

امکان استفاده از نرم‌افزارهای دیگر مانند انجام مراحل ماشین کاری NC

طراحی کردن قطعات مکانیکی در حوزه های مختلف

استفاده از ابزار هایی همچون فنر، پیچ، واشر ها

دارای ابزار هایی برای تهیه اسناد پروژه، حاشیه نویسی و توضیح درباره هر قسمت

اعمال محدودیت های مختلف برای جلوگیری از خطا

محیط و ابزار های قدرتمند

پشتیبانی از ماژول های مختلف

یادگیری و کاربری سریع به دلیل وجود محیط آشنای نرم‌افزار اتوکد

طراحی و مدل‌سازی انواع قطعات مکانیکی

ایجاد ابعاد دقیق مدل‌های مکانیکی به‌صورت هوشمند

دارای کتابخانه‌ای بیش از ۷۰۰هزار قطعات و قابلیت‌های استاندارد با امکان اضافه‌کردن قطعات سفارشی به آن

امکان به‌روزرسانی و هماهنگ‌سازی قطعات با آخرین استانداردها

امکان هم‌افزایی یا Synergy برای مهندسی مکانیک

قابلیت تجزیه و تحلیل طرح

برخورداری از امکانات تهیه‌ی پیش‌نویس، مستندسازی، حاشیه‌نویسی، گزارش‌دهی و اشتراک‌گذاری پروژه‌ها

دارای بخش مرورگر محتوا جهت یافتن سریع محتوای مورد نیاز

امکان جدید پشتیبانی از مدل‌های سه‌بعدی CAD

هماهنگی با سایر برنامه‌های مجموعه‌ی اتوکد و نیز نرم‌افزارهای رایج طراحی مکانیک

و…


مزیت های آموزش جامع اتوکد مکانیکال AutoCAD Mechanical طهاکو:

در این دوره آموزشی AutoCAD Mechanical ، اصول اولیه کار با رابط کاربری AutoCAD Mechanical پوشش داده خواهد شد و گام به گام با کاربران این نرم افزار در طراحی یه قطعات مختلف پیش می رویم و در فرایند تولید نقشه ها و طرح های دقیق و اندازه گذاری شده مکانیکی راهنمایی های مورد نیاز ارائه می گردد.

به شما یاد می دهیم چگونه نقشه ها و داده های خود را در مقوله structure چطور ساختار بندی کنید. آموزش خواهید دید چگونه اشکال هندسی را ایجاد و ویرایش کنید، و با کمک کتابخانه قطعات استانداردهای مهندسی را به نقشه های خود بیاورید. شما با نحوه بالن گذاری نقشه های خود جهت علامت گذاری آشنا خواهید شد. وقتی طرح هایتان به مقدار کافی دارای جزئیات بودند، به شما نشان می دهیم که چگونه اسناد تولید کنید و محاسباتی که برای تولید قطعات نیاز دارید را جهت تحلیل انجام دهید. در انتها یاد می گیرید چگونه Template های کامل به همراه لایه ها، خصوصیات و لیست قطعات بسازید و در کل با روند کاری AutoCAD Mechanical آشنا خواهید شد. ما شما را با امکان استفاده از کتابخانه قطعات پیش ساخته و اضافه کردن مدلها به‌ آن در اتوکد مکانیکال آشنا خواهیم کرد. شما در این نرم افزار با ابزارهای گزارش دهی و زمان بندی برای کنترل ساخت و تولید در مراکز صنعتی آشنا خواهید شد. همچنین نحوه اشتراک یک پروژه بین چند طراح و تعیین سطح دسترسی به لایه های مختلف یک طرح را فرا خواهید گرفت. در این دوره به استفاده از محیط کاربری آشنای نرم افزار اتوکد آشنا می شوید و با ابزارهای مرتبی که با شکل های گویا و کاربردی همراه شده اند یک به یک آشنا خواهید شد. در کتابخانه نرم افزار اتوکد مکانیکال هزاران قطعه و مدل استاندارد و آماده همانند پیچ، واشر، بوش، مهره را خواهید دید و نحوه استفاده از هر یک را بطور کامل فرا می گیرید. اتوکد مکانیکال نرم افزاری می باشد که با افزایش سرعت پروسه طراحی بخاطر حذف مرحله نقشه‌کشی و نقشه خوانی به مهندسان کمک بسزایی می کند و این یکی از مواردی می باشد که در طول این دوره بکرات مورد بررسی قرار می گیرد. در نرم افزار اتوکد مکانیکال از اشتباهات ناخواسته بدلیل استفاده از مدل سه بعدی به جای دو بعدی جلوگیری می شود. در اتوکد مکانیکال امکان محدود کردن طرح با قیدگذاری و تلرانس گذاری وجود دارد و در سرفصلی از این دوره به صورت تمام و کمال به این مورد می پردازیم. اتوکد مکانیکال نرم افزاری هست که امکان تهیه نقشه‌های انفجاری، لیست قطعات و شماره‌گذاری خودکار آنها، همچنین امکان تهیه نقشه‌های دو بعدی و برشها از طرحهای سه بعدی، و همچنین امکان مونتاژ قطعات، امکان تحلیل مدل از نظر مقاومت مصالح، امکان استفاده از نرم‌افزارهای دیگر مانند انجام مراحل ماشین کاری NC را دارد و در کل در طول این دوره با تمامی این مقوله های آموزشی آشنا خواهید شد.

پس با طهاکو همراه شوید.

آموزش جامع اتوکد مکانیکال می تواند سرنخی برای علاقه مندان صنعت طراحی دوبعدی بحساب آید. اگر بدنبال فراگیری نقشه خوانی و طراحی نقشه های دوبعدی و سه بعدی مکانیکی می باشید، آموزش اتوکد مکانیکال طهاکو شروع بسیار مناسبی خواهد بود.

این دوره برخلاف تصور من از بار علمی بالایی برخوردار بود. فیلم های آموزشی این مجموعه نه تنها آنچه در مورد نرم افزار اتوکد مکانیکال را می دانستم تقویت کرد، بلکه کار با چندین آپشن و ویژگی جدید که قبلاً از آنها استفاده نمی کردم را هم فرا گرفتم. من نه تنها این دوره را برای تیم طراحی شرکت تهیه نمودم بلکه بشدت آنرا به علاقه مندان این نرم افزار توصیه می کنم.

بی شک تلاش بی شائبه متخصصین طهاکو در تهیه این دوره جامع ستودنی است و پیشنهاد می شود که دانش پژوهان درس نقشه کشی و هر مهندس گرایش های مکانیک قبل از ورود به بازار کار و یا جهت بهبود مراودات کاری خود، آموزش نرم افزار اتوکد مکانیکال حاضر را مشاهده نماید و از آن استفاده و بهره کامل را بسته به دانش و اندوخته دانشگاهی خود ببرد.

کیفیت فیلم

ضبط ویدیوهای آموزش جامع اتوکد مکانیکال با کیفیت 720p صورت گرفته است و تمام 96 آموزش ویدیوی این دوره به تایید بخش کنترل کیفیت درآمده است.

کیفیت صدا

96 تراک صدای دوره جامع اتوکد مکانیکال تماماً در استودیو وکال دپارتمان نشر دیجیتال طهاکو ضبط شده و کیفیت این تراک ها در تضمین صددرصد مدیریت بخش صدا رسیده است.

کیفیت محتوا

تمام محتوای دروس آموزش جامع اتوکد مکانیکال به تایید مدرسین و کارگردانان طهاکو درآمده است و در صورت بروز هر گونه مغایرت در محتوا با اسناد داکیومنت این نرم افزار منجر به پاسخگویی اشخاص یاد شده نسبت به تمام هزینه ها، به کاربرانی می شود که زمان گذاشته اند و بعد از مشاهده آموزه های این دوره از رضایت محتوایی برخودار نشده اند.

مهارت های پوشش داده شده در این دوره: مقدماتی، متوسط، پیشرفته و تخصصی
مدت زمان آموزش: // ساعت و // دقیقه و // ثانیه

فایل های پروژه دوره

بعد از خرید و ایجاد سطح دسترسی به آموزه‌ها؛ می توانید با کلیک بر روی دکمه زیر وارد صفحه دانلود فایل‌های پروژه شوید.

دوره ها
درس ها
طهاکو من
0